Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig midbass

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja Har vært og forstyrret Bjaa sånn midt i dempeprosessen hans og han har fått prøvelytte og han syns ikke det var så verst

    Så da er det nok bare meg som er litt overdrevent glad i midbass.

    Comment


    • #17
      Vil hvertfall si at du kan ikke klage, syns det var bra med definert midbass i det oppsettet du har i bilen, lyden var slettes ikke værst. Skal litt til å få noe ut av midbassen med 2*65 watt (riktignok Audison da hvertfall ) , men med "litt" demping av dørene dine skulle det jo ikke mer til. Likte lyden i bilen sånn det var blitt.
      1993 BMW 318is coupe

      Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

      Comment


      • #18
        Jeg hadde tidligere en Audison Lrx 2.9 på frontsettet, og da fikk jeg god midbass og bra med trøkk i frontsettet (HSK165). Forrige uke byttet jeg ut denne med en Lrx 4.300, og kjører nå frontsettet på den. Da forsvant masse midbass, og trøkket ble redusert betraktelig.

        Så et råd som jeg ser også er nevnt tidligere er å kanskje få en større forsterker, i mitt tilfelle vil ihvertfall det hjelpe.

        Mulig jeg kan svinge innom deg en tur, også kan du prøve 2.9'en min... Se om det kan hjelpe litt Har ikke lyd i bilen min uansett nå.
        VW Golf IV
        Audison Hertz Seas Connection

        Comment


        • #19
          Originally posted by InFuzion View Post
          Jeg hadde tidligere en Audison Lrx 2.9 på frontsettet, og da fikk jeg god midbass og bra med trøkk i frontsettet (HSK165). Forrige uke byttet jeg ut denne med en Lrx 4.300, og kjører nå frontsettet på den. Da forsvant masse midbass, og trøkket ble redusert betraktelig.

          Så et råd som jeg ser også er nevnt tidligere er å kanskje få en større forsterker, i mitt tilfelle vil ihvertfall det hjelpe.

          Mulig jeg kan svinge innom deg en tur, også kan du prøve 2.9'en min... Se om det kan hjelpe litt Har ikke lyd i bilen min uansett nå.
          Kanskje det Men nå er jo spilleren min stjålet.. skal se om jeg har den mikrofonen enda da, så kan du jo få den.

          Vil kanskje hjelpe med litt mer effekt ja.. men det spiller ganske så høyt før lyden faller helt sammen. Jeg kutter nå 1db ved 2khz og 3 db ved 5khz på spilleren jeg har nå, og da er lyden veldig grei og ikke skarp ved selv ekstreme lydvolumer. Ulempen er at litt "in your face" faktor forsvinner og lyden blir litt mer tilbakelent.. men smak og behag det.


          Edit: Heh, mikrofonen lå i hanskerommet den, like fin!

          Isteden for å koble den av har de valgt å klippe ledningen til minijacken som mikken går inn på rett av med avbiter. Lukter klasse av dette innbruddet her.
          Men selve mikken er jo like fin da
          Last edited by Pappa; 09-05-2008, 22:23.

          Comment


          • #20
            Huff, irriterende når personer ikke kan holde fingrene fra fatet! Utrolig kjedelig for deg da! Finn de, og klem fingrene i skrustikka, eneste som hjelper!

            Ihvertfall så får du si fra hvis du er innteresert i å prøve litt forskjellige forsterkere, uansett må jeg ta en tur å høre på bilen din en gang.

            Nå har det seg faktisk sånn at pioneer spilleren min også har forsvunnet fra bilen min, så nå blir det nok å prøve en alpine spiller, men uansett takk for tilbudet!
            VW Golf IV
            Audison Hertz Seas Connection

            Comment


            • #21
              Originally posted by InFuzion View Post
              Huff, irriterende når personer ikke kan holde fingrene fra fatet! Utrolig kjedelig for deg da! Finn de, og klem fingrene i skrustikka, eneste som hjelper!

              Ihvertfall så får du si fra hvis du er innteresert i å prøve litt forskjellige forsterkere, uansett må jeg ta en tur å høre på bilen din en gang.

              Nå har det seg faktisk sånn at pioneer spilleren min også har forsvunnet fra bilen min, så nå blir det nok å prøve en alpine spiller, men uansett takk for tilbudet!
              Deg også? Huffda

              Hvilken Alpine kunne du tenke deg å prøve da?

              Comment

              Working...
              X