Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ground Zero oppsett, funker ditta?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ground Zero oppsett, funker ditta?

Hei satt meg litt ned med han PowerSound her på forumet å snakka litt om annleg og saab self

Satt opp ei lita liste.

Er ditta bra? trenger eg noko anna og? kom med innspill plz!
    Sett gjerne opp eit anna tilbud!

1:

Spiller: Alpine CDA-9887R 4 900.90,-
    Frontsett: Ground Zero GZNC 1650 4 990.00,-
    Forsterker frontsett: Ground Zero GZNA 2800X 5 990.00,-
    Basser: Ground Zero GZNW12 2000W RMS 2+2 ohm 4 490.00,-
    Forsterker basser: Ground Zero GZNA 1.2500D Class D 6 995.00,-

Batteri: Odessey PC1500 3.399,-

2: ???
    Last edited by FleskepupP; 04-05-2008, 15:01.
    Saab 93 viggen

Nokon her inn som kan svare meg på ditta går eller funker de bra?
    Saab 93 viggen

Comment

funker nok greit dette. vet en hadde samme bass bare 15" og samme monoblokk og det målte de til 145db i db drag. dette var da i show kasse som overhodet ikke var optimalisert for db drag. tror kanskje jeg hadde valgt et odessy pc2150 for å være sikker på nok strøm. regner med du har fått en grei pris på dette å ikke må gi veiledende? ubegrenset budsjett? går fort vekk mange tusen i kabler og demping og
      Last edited by biffen071278; 05-05-2008, 23:28.
      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

eg desverre ikkje plass til til pc 2150 framme. då må eg heller ha eit baki.
        Vist eg skal bygge i hjulbrønnen? burde eg gå for 15 da?
        Saab 93 viggen

Comment

hehe er ikke sabb en stro bil da? har plass til det i golfen til og med nå vet ikke jeg hvor stor hjulbrønn du har men 12" skal vel ha ca 40L og 15" 70l bassrefleks....men har du noe budsjett på dette? for går vel ca 8000 i kabler og demping tenker jeg hvis det skal gjøres ordentlig
          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima

Comment

har brukt dempa bilen bra. men skal ned å hente kablar på onsdag. kva størrelse må eg ha på kabler til kvar ting ????

så du ville gått for ein 15 asso?
            Saab 93 viggen

Comment

hvis du har plass hadde jeg gått for en 15 ". Kabler bør hvertfall ha 50 mm2 eller mere.personlig hadde jeg tatt 50mm2 til monoblokka og så stor som 2 kanaleren har inngang til til høytaler kabler bruker jeg 4mm2 til fronsettet og 10mm til subben... sikkert overkill men liker å gjøre det ordentilig når det først gjøres
              Last edited by biffen071278; 06-05-2008, 17:02.

Comment

ok takker for svar. er det noko meir eg bør tenke på før eg drar ned på butikken å handler?

Blir ikkje 2 kannalar. blir 4!
                Last edited by FleskepupP; 06-05-2008, 19:27.
                Saab 93 viggen

Comment

i samme serien som monoblokka? må huske sikringsholder, kablesko, og kabel gjennomføringer fra motor rom til kupe.

Comment

tenkte på samme serien da!
                    Saab 93 viggen

Comment

ser 4 kanaleren skal ha 150ah sikring. tror dette trekker bra mye strøm. men hva er målet? skal det brukes i db drag o.l el skal det være pen lyd?

Comment

du får heller spør på iceaudio ka dei vill anbefale deg av bilstereo.
                        og når du bur i førde og iceaudio ligge i førde so er det dumt å spørre på eit forum ka du skal kjøpe der. dei som jobba på iceaudio har peling på varene dei selger.
                        og eg tippa dei kjem til å anbefale deg focal til frontsett. og når du skal bruke so masse penga so tippa eg det blir focal k2p. på ein focal forsterkar.
                        og til bass blir du nok anbefalt ground zero.

Comment

ok, tenkte eg skulle berre vite ca kva eg skulle ha slik at dei kva størrelse eg trenger og slik på kabler. men skal høre med dei
                          Saab 93 viggen

Comment

Working...
                          X