Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hertz Hx250d

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hertz Hx250d

Jeg skal kjøpe en HX250D av en på forumet her. Såvidt jeg har forstått så er den dobbelt spolet.

Mitt spørsmål
    Jeg har en blaupunkt 4kanals forsterker(4x160w/2x320w)
    Vil den funke bra på hertz subben? 2x320w - 320W pr spole? Følsomheten på de subbene er vell ganske høy, så den trenger vell ikke allverdens av watt for å spille bra?

Det deilige med brokobling og flere spoler er at man kan prøve seg frem til det man synes er best

Jeg ville først prøvd å bruke to av kanalene, altså 160 watt, på hver spole. Kjør rundt med det noen dager og spill sanger du kjenner godt. Deretter brokobler du forsterkeren slik at hver spole får 320 watt og kjører rundt med det noen dager. Å bruke totalt 15-20 minutter på å lytte, koble om og lytte igjen gjør ikke bare at du ikke blir kjent med lydsignaturen, men gjør deg også mer mottakelig for imponatorfaktor; det som kanskje høres best ut ved første "ørekast" kan være grusomt å lytte til over lengre tid...

Brokobling gir deg riktignok mer watt, men halverer samtidig forsterkerens dempefaktor og øker arbeidstemperaturen.

Comment

har 2 av de subbene selv, og de spiller gull.. har også kjørt begge mine på en GTA 4100b forsterker( samme som din tenker jeg)

Comment

Originally posted by golfnos View Post
        har 2 av de subbene selv, og de spiller gull.. har også kjørt begge mine på en GTA 4100b forsterker( samme som din tenker jeg)
        Er det en hvit forsterker med blått lys? Hvordan er den synes du? Hvordan spilte subbene ?
        Hvordan er erfaringene med HX250D? Er det bra trøkk i denne bassen? Jeg drar forresten og henter alt idag.
        Last edited by stiffmast; 08-05-2008, 09:37.

Comment

Da var alt hentet. Satser på montering i helgen.

Comment

Working...
          X