Announcement

Collapse
No announcement yet.

Andre produsenter av spillere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Andre produsenter av spillere?

    Noen gode alternativ til "standard" Pioneer og Alpine som ikke koster skjorta?

    Eller er det "kun" disse som gjelder Litt lyst på Alpine 9887R men den er jo så forbanna dyr.. vurderer heller CDA-9887 fra USA, men er usikker på forskjellene.

    I tillegg koster det jo nesten like mye som spilleren koster for dette "imprint" stashet, er det mulig å låne / leie dette hos en forhandler e.l. eller er det kanskje noen i landet som har slikt som kanskje vil låne bort?

  • #2
    Clarion har et par modeller, DRZ9255/HX-D2 eller DRX9255/HX-D1(samme innmat som McIntosh MX406)

    McIntosh MX406, MX-5000, MX-4000

    Denon DCT-Z1, DCT-A1

    Nakamichi CD-700

    Panasonic CQ-TX5500D

    HER er en liten test av noen av verdens mest velansette H/U's.

    Det er ikke så gale priser på disse, dukker stadig opp noe ålreit på ebay
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #3
      Kanskje noen som kan svare meg på om det er det noen butikker i norge som selger Denon (bilstereo) for tiden? Headunits...
      Reinhardt

      Comment


      • #4
        Denon har ikke importør i Norge lenger så eneste måten er vel å importere fra "over there".. Denon hadde jo godt rykte før de såvidt jeg vet men det er vel ikke store markedet for disse spillerne i norge.

        Får vel fortsatt tak i disse i Japan?

        Comment


        • #5
          Denon har etter det jeg har forstått sluttet med bilstereo.. Men skal ikke si det 100% sikkert.
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #6
            Originally posted by sqwannabe View Post
            Clarion har et par modeller, DRZ9255/HX-D2 eller DRX9255/HX-D1(samme innmat som McIntosh MX406)

            McIntosh MX406, MX-5000, MX-4000

            Denon DCT-Z1, DCT-A1

            Nakamichi CD-700

            Panasonic CQ-TX5500D

            HER er en liten test av noen av verdens mest velansette H/U's.

            Det er ikke så gale priser på disse, dukker stadig opp noe ålreit på ebay
            Det var en fin test forresten Overraskende bra av Panasonic? Hmm kanskje til og med vurdere de da. McIntosh blir en anelse dyrt ja.. ikke har jeg gullører heller

            Comment


            • #7
              Det er den dobbel-din spilleren, med rør... tror den stod originalt i nissan skyline R34 GT-R modellene..
              Har hatt litt lyst til å prøve den selv, kunne vært spennende å prøve mot clarion'n min.

              Forresten har jeg sett liknende resultater i en annen test også
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                Mmm... Denon DCT-A1...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by sqwannabe View Post
                  Det er den dobbel-din spilleren, med rør... tror den stod originalt i nissan skyline R34 GT-R modellene..
                  Har hatt litt lyst til å prøve den selv, kunne vært spennende å prøve mot clarion'n min.

                  Forresten har jeg sett liknende resultater i en annen test også
                  Fant bare "tjafs" på hjemmesiden til Panasonic iallefall.. men dobbel-din har jeg ikke mulighet til å bygge ut til. De så ikke så halvgale ut da, det skal de ha..

                  Comment


                  • #10
                    Nei, synes den ser riktig så snasen ut.
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment


                    • #11
                      Den så jo helt rabiat ut

                      Er det et 12a*7/ECC8* rør de har inni der som de har surret med noe forstørrelsesgreier på? "Litt" fremtredende kan man si..



                      http://panasonic.co.jp/ism/tube/index.html

                      Comment


                      • #12
                        Hehe, jeg skulle nettop til å spørre om noen ante hva slags rør de brukte..

                        Kan jo se ut som noe speilopplegg ja...
                        hmm... finner itte no om typebetegnelse på rør noen vei jo

                        Jeg hadde kanskje tippa noe sånt som ECC86/6GM8, det er jo beregnet for bil..
                        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                        Comment


                        • #13
                          Men tror vi er langt oppi drømmeland hva prisklasse angår

                          Det du (kanskje) nevner om rør beregnet for bil er interresant.. ofte vil jo et rør ødelegges dersom det beveges brått mens det er varmt / i bruk (skjedd noen ganger med gitarampen baki bilen etter øving og masse hompling).

                          Kan tenkes at ECC86 har noe slags vibrasjonsdempende oppheng innvendig da?

                          Comment


                          • #14
                            neida, den er ikke så gal på pris heller.. har sett den ligge på ebay til 750$ det er billigere enn en ny p88rs koster, og jeg er ikke akkurat i tvil om hva som låter best

                            Ja det røret.. det som er sikkert er at dette røret er beregnet å kjøre på 12v.

                            På bildet ser du jo at det har en heftig kraftig getter support, i forhold til f.eks vanlige ecc81/82/83 osv.. Så det kan jo tenkes at det tåler litt mer juling





                            Edit: Røret i gitarampen din er vel et utgangsrør, og de er jo endel større og har kanskje lettere for å gå istykker enn smårør... tipper det var el34 i gitar-ampen?
                            Last edited by Legatia; 09-05-2008, 23:14.
                            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by sqwannabe View Post
                              neida, den er ikke så gal på pris heller.. har sett den ligge på ebay til 750$ det er billigere enn en ny p88rs koster, og jeg er ikke akkurat i tvil om hva som låter best

                              Ja det røret.. det som er sikkert er at dette røret er beregnet å kjøre på 12v.

                              På bildet ser du jo at det har en heftig kraftig getter support, i forhold til f.eks vanlige ecc81/82/83 osv.. Så det kan jo tenkes at det tåler litt mer juling





                              Edit: Røret i gitarampen din er vel et utgangsrør, og de er jo endel større og har kanskje lettere for å gå istykker enn smårør... tipper det var el34 i gitar-ampen?
                              Njaa.. Det er 5x12ax7 i preampen og 4x6L6 i powerampen i gitarampen Men nok om det..

                              Røret i panasonicen kjører vel på 100 volt så vidt jeg forsto i følge den testen jeg leste? Hvis du leser litt videre i den tråden kommer det frem..

                              Kan jo kjøre "alle" rør med lav spenning men dynamikkområdet blir jo kraftig begrenset og lyden blir litt spesiell kanskje..



                              Det røret der var jo noe helt annent :-) "Litt" kraftigere konstruksjon på getteren ja, i tillegg til at det ser ut som om selve platene står på ganske kraftige ben..
                              Last edited by Pappa; 09-05-2008, 23:20.

                              Comment

                              Working...
                              X