Announcement

Collapse
No announcement yet.

Syns dere om dette?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Syns dere om dette?

Hei!
    Har satt opp et anlegg her, og lurte på om eg kunne få deres meninger om ting som kan/burde endres, for at de skal bli bedre, men i samme/mindre prisklasse.
    Alle prisene er fra Autobilstereo.no.

Frontsett: Focal 100KP 3.590,00,-

BakDør: 2x SEAS LOTUS 22cm Midwoofer RW220 2x 1.895,00,-

Bak: Hertz HCX 690 2.299,00,-

Sub: 2x Ground Zero GZNW12 2x 4.490,00,-

Forsterker: Helix A6 Competition (6- Kanalers) 7.990,00,-

Monoblokk: 2x dynaBel BF7501 2x 5.998,00,-

Batterier: 3x Odyssey PC1700 3x 3.399,00,-

LCD: 3x Ground Zero GZVM 700HRX 7" Monitor 3x 1.990,00,-

Headunit: Pioneer DVH-P5900MP 3.999,00,-

+ Div kabler og sikringer og demping..
    Mvh
    Johnny Myhre

jeg hadde droppa Hertz HCX 690 i sin helhet, bytta ut headunit`n med en AVH-5900DVD (og da fjerna den ene LCD`n)
    ellers ser alt ut som en knallpakke for min del.

ellers heller jeg mer for Kinetik (f.eks HC2000?) enn Odyssey, selvom mange andre mener det motsatte.

dette var min mening da
    Reinhardt

Comment

Originally posted by vwboy View Post
      jeg hadde droppa Hertz HCX 690 i sin helhet, bytta ut headunit`n med en AVH-5900DVD (og da fjerna den ene LCD`n)

ellers heller jeg mer for Kinetik (f.eks HC2000?) enn Odyssey, selvom mange andre mener det motsatte.

dette var min mening da
      Hvorfor droppe Hertz HCX? Og hvorfor bytte headuniten?
      Mvh
      Johnny Myhre

Comment

De 6X9" spiller bra, ingen tvil om det, men føler det kanskje er greiest å legge pengene i selve lydbildet foran i bilen. Hvilken bil er det til forresten?

Det med headuniten synes jeg kanskje er en smaksak, den jeg refererte til har trykkfølsom skjerm og er lett å betjene på den måten (ja no jeg liker da). Innfelt når man parkerer bilen synes den ikke like godt som mange andre dyre spillere heller (jeg er for lat, tar aldri av no frontpanel etc hehe), derav ikke så lett iøyenfallende for tyver. Men helt kurrant visstnok den du skrev opp også etter hva jeg har hørt. Har kun trykket på den ett par ganger selv..
        Reinhardt

Comment

De 6X9" spiller bra, ingen tvil om det, men føler det kanskje er greiest å legge pengene i selve lydbildet foran i bilen. Hvilken bil er det til forresten?

Det med headuniten synes jeg kanskje er en smaksak, den jeg refererte til har trykkfølsom skjerm og er lett å betjene på den måten (ja no jeg liker da). Innfelt når man parkerer bilen synes den ikke like godt som mange andre dyre spillere heller (jeg er for lat, tar aldri av no frontpanel etc hehe), derav ikke så lett iøyenfallende for tyver. Men helt kurrant visstnok den du skrev opp også etter hva jeg har hørt. Har kun trykket på den ett par ganger selv..
          OK, skjønner.
          skal stå i en VW Passat stv.
          Tenkte å bygge om dashen litt, og få felt inn den ene skjermen der, og de to andre i hver sin nakkestøtte, eller noko slikt, hadde vert morsomt trur eg
          Mvh
          Johnny Myhre

Comment

dette var min mening da
            Begrunn hvorfor du heller vil bruke Kinetik fremfor Odyssey?

Er det pris eller fordi du tror det er bedre? Har du testet begge?

Comment

jeg vet reload testet ut dette med batterier.. han testet kinetic, northstar, et rullestol batteri og odessy. hvis ikke jeg husker feil ble testresulatet noe slikt:
              1.odessy
              2.northstar
              3.rullestol batteri
              4. kinetic
              var vel spenningsfall ved gitt belastning han testet og kinetic var vel det som datt fortest. kanskje bedre å spørre reload for mer utfyllende svar..
              og ett tips. de dynabel monoblokkene koster 4998,- på www.dynabel.no
              Last edited by biffen071278; 10-05-2008, 09:30.
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Originally posted by biffen071278 View Post
                jeg vet reload testet ut dette med batterier.. han testet kinetic, northstar, et rullestol batteri og odessy. hvis ikke jeg husker feil ble testresulatet noe slikt:
                1.odessy
                2.northstar
                3.rullestol batteri
                4. kinetic
                var vel spenningsfall ved gitt belastning han testet og kinetic var vel det som datt fortest. kanskje bedre å spørre reload for mer utfyllende svar..
                og ett tips. de dynabel monoblokkene koster 4998,- på www.dynabel.no
                Takk, kjekt å vite
                ja, veit at dei koster 4998 der, gjør det på autobilstereo.no også, men veit ikkje om det tilbudet er der når eg skal handle dette, vis det blir noko
                for det blir ikkje med ein gong
                Mvh
                Johnny Myhre

Comment

skjønner. men du må da få en grei pakkepris på alt dette.
                  Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima

Comment

skjønner. men du må da få en grei pakkepris på alt dette.
                    Jepp, tenkte å sende de ein mail når eg har bestemt meg
                    Mvh
                    Johnny Myhre

Comment

Ta kontakt JVMyhre, så kan jeg komme med både tips til endringer og pakkepris
                      Do-It-Yourself - DIY stash

Comment

Originally posted by Auto-Bilstereo View Post
                        Ta kontakt JVMyhre, så kan jeg komme med både tips til endringer og pakkepris
                        Skal eg gjøre, må bare vente å sjå hvordan eg skal klare dette i tilleg til div regninger osv
                        Mvh
                        Johnny Myhre

Comment

Originally posted by gbraen View Post
                          Begrunn hvorfor du heller vil bruke Kinetik fremfor Odyssey?

Er det pris eller fordi du tror det er bedre? Har du testet begge?
                          Har hatt bedre erfaring med Kinetik, enkelt og greit. Satt disse opp mot hverandre og testet ulikt (ved flere anledninger etter leting etter det "ultimate" batteriet) så om det ene merket er bedre enn det andre kan vel diskuteres i det uendelige... Odyssey har også kommet bedre ut i min "test" så...
                          Men uansett, noe jeg er sikker på, er at han ikke vil merke forskjell om han velger Optima, Odyssey, Kinetik eller annet... det skal nok litt mer power-trekk til for å merke. Her hadde jeg i hans tilfelle valgt utifra pris. Alle batteriene er gode saker uanz.
                          Reinhardt

Comment

litt mer power trekk? trekker vel godt over 500ah hvis han gir på litt... er vel en grunn til at de fleste i team reload bruker odessy...

Comment

litt mer power trekk? trekker vel godt over 500ah hvis han gir på litt... er vel en grunn til at de fleste i team reload bruker odessy...
                              sant de du sier der
                              Mvh
                              Johnny Myhre

Comment

Working...
                              X