Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flere små strøm-kabler istedetfor en stor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flere små strøm-kabler istedetfor en stor?

    Er det noen ulemper med flere små strøm-ledninger i forhold til en stor?

    (Er en del billigere å bruke flere små, og lettere å plassere på gulv bakover i bilen min).

    Mvh Johan..
    2stk Boston Acoustics GT24 (1stk Boston Acoustics GT20 ikke brukt nå)
    Alpine IDA-X100
    Kompsett: Earthquake VTEK-MC5 + Bass: 12" Alpine type-R

  • #2
    EVUS PC16 silver/blue Strømkabel i 16mm2. Godkjent for opptil 133 ampere. pris pr. meter 49,-
    Si 3 lengder à 5 meter = 245.-stk X 3 = 735,-

    EVUS PC50 silver/blue Strømkabel i 50mm2. Godkjent for opptil 471 ampere. pris pr. meter 149,-

    1 lengde à 5 meter = 149.- X 5m = 745,-

    10 kr forskjell. og jeg tviler på at det er mindre arbeid i å legge 3 lengder på 16mm2 i forhold til 1 på 50mm2. tilbake til spm ditt, så er det ikke noe problem å legge flere tynne kabler nei

    Comment


    • #3
      splitter

      Originally posted by Henning- View Post
      EVUS PC16 silver/blue Strømkabel i 16mm2. Godkjent for opptil 133 ampere. pris pr. meter 49,-
      Si 3 lengder à 5 meter = 245.-stk X 3 = 735,-

      EVUS PC50 silver/blue Strømkabel i 50mm2. Godkjent for opptil 471 ampere. pris pr. meter 149,-

      1 lengde à 5 meter = 149.- X 5m = 745,-

      10 kr forskjell. og jeg tviler på at det er mindre arbeid i å legge 3 lengder på 16mm2 i forhold til 1 på 50mm2. tilbake til spm ditt, så er det ikke noe problem å legge flere tynne kabler nei
      Jeg har lagt en 50mm rockford kabel, men har to forsterkere. den mister ikke mye effekt med en splitter? satte på en rockfordsplitter for sikkerhets skyld. Og kan man splitte jordingskablel?
      -----------------
      Kicker L7 12"
      Rockford Fosgate 10001bd
      Rockford Fosgate 50mm kabler
      Lightning Audio 4.300
      Mac Audio Gold 6x9
      Orginale Saab 900 1984 fronthøytalere (byttes?)

      Comment


      • #4
        Å splitte en jordingskabel er ikke noe problem
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

        Comment


        • #5
          Originally posted by powermik View Post
          Jeg har lagt en 50mm rockford kabel, men har to forsterkere. den mister ikke mye effekt med en splitter? satte på en rockfordsplitter for sikkerhets skyld. Og kan man splitte jordingskablel?
          Nei det er ikke noe problem bare å splitte det du måtte ønske

          Comment


          • #6
            Koster 12kr/meter for 10mm2 på bilradiospesialisten, var derfor jeg lurte, blir jo en del mer prisforskjell enn 10kr da.

            Men hovedgrunnen er at jeg har en VW Polo Coupe -91 (86c).
            Det er ikke noe listverk å skjule kabler i så 50mm2 kommer til å bli ganske vanskelig å skjule..
            2stk Boston Acoustics GT24 (1stk Boston Acoustics GT20 ikke brukt nå)
            Alpine IDA-X100
            Kompsett: Earthquake VTEK-MC5 + Bass: 12" Alpine type-R

            Comment


            • #7
              10mm er vel i tynneste laget uansett hva man putter inn av bilstereo`?
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

              Comment


              • #8
                ikke om du legger 10 lengder med det..
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  hehe nei men da går vinninga opp i spinninga. bortsett fra jobben som faktisk er endel mer enn å legge en eller to kabler...noe som ikke er i nettbutikken? for den RF kabelen i 10mm2 koster 40kr m...
                  selv hadde jeg bestilt et par lengder 25mm2 isteden tror jeg. så har man 2 kabler istedenfor 5...25mm2 koster forøvrig 49kr på www.dynabel.no
                  Last edited by biffen071278; 12-05-2008, 08:29.
                  Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                  Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                  Comment


                  • #10
                    Nai, men han hadde problemer med å få lagt en 50mm2

                    Kjør på med to 21mm2 da?
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by neptyr View Post
                      Nai, men han hadde problemer med å få lagt en 50mm2

                      Kjør på med to 21mm2 da?
                      hehe ble vel konklusjonen min å
                      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                      Comment

                      Working...
                      X