Announcement

Collapse
No announcement yet.

fylle basskassa innvendig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fylle basskassa innvendig?

    jeg har en ca 40liters selvbygget mdf kasse så har noen spm.. hva bør jeg ha inni? sånn "fluff" stoff funker det evt hvor kjøpes det? og ledningen til subben inni, hvor bra(tykkelse osv) bør denne være?

    Fikk denne ferdiglaget av en kompis så er ikke trekt utvendig, den ser litt sjabby ut, så er det mulig å trekke den når den er ferdiglimt og skrudd lism? eller blir spraylakk løsningen?
    -----------------
    Kicker L7 12"
    Rockford Fosgate 10001bd
    Rockford Fosgate 50mm kabler
    Lightning Audio 4.300
    Mac Audio Gold 6x9
    Orginale Saab 900 1984 fronthøytalere (byttes?)

  • #2
    Originally posted by powermik View Post
    jeg har en ca 40liters selvbygget mdf kasse så har noen spm.. hva bør jeg ha inni? sånn "fluff" stoff funker det evt hvor kjøpes det? og ledningen til subben inni, hvor bra(tykkelse osv) bør denne være?

    Fikk denne ferdiglaget av en kompis så er ikke trekt utvendig, den ser litt sjabby ut, så er det mulig å trekke den når den er ferdiglimt og skrudd lism? eller blir spraylakk løsningen?
    Hvis den skal brukes til subbass og volumet stemmer sånn noenlunde trenger du ikke dempemateriale inni kassa.
    2x2,5kvmm holder i de aller fleste tilfeller, men det skader jo ikke med 2x4kvmm. høyttalerkabel.
    Alt kan trekkes med stoff av ett eller annet slag, men det ferdige resultatet er veldig avhengig av grunnarbeidet.
    Å trekke en kasse for å skjule sprekker etc er ingen god ide.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      trekking

      okei så man kan bare bruke en vanlig høytalerkabel inni kassa?

      Ja altså kassen er jo ferdiglimt, vil det bli støgt om jeg prøver å trekke den nå? Eller hadde du bare villet gitt den en omgang med spraylakk?
      -----------------
      Kicker L7 12"
      Rockford Fosgate 10001bd
      Rockford Fosgate 50mm kabler
      Lightning Audio 4.300
      Mac Audio Gold 6x9
      Orginale Saab 900 1984 fronthøytalere (byttes?)

      Comment


      • #4
        Vanlig høyttalerkabel går helt fint

        Om skjøtene er jevne og fine, så kan du trekke rett på, men om det er mye ujevnheter i skjøtene, så ville jeg sparklet overgangene først.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Blir iallefall ikke mindre shabby av å bare lakke over ujevnhetene. ALT vises gjennom lakk. Bruker du f.eks koksgrått tykt teppe så dekker det over ganske mye. Evt kan du bruke pusseskive for tre på vinkelsliper og jevne over alle skjøter før du trekker om du vil slippe sparkling og sånt. Kommer an på hvor fin finish du er ute etter.
          .:Lasse:.

          Comment


          • #6
            Det er vel ingen som trekker opp ei kasse FØR den er limt og skrudd?
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

            Comment


            • #7
              Jeg sniker inn et spørmål jeg også. Om nå volumet på kassen ikke skulle stemme, er det da bare å fylle opp kassen med et eller annet, slik at man får mindre volum? Og hva kan det være greit å fylle opp med?
              Nå: Subaru Legacy 2.0R ZK, 2006 Modell

              Før: Subaru Legacy 2.0 GL, 1996 modell
              - Hertz, mille

              Comment


              • #8
                Bare å fylle opp med noe solid. F.eks 2x4"
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Hifonic View Post
                  Bare å fylle opp med noe solid. F.eks 2x4"
                  Hva som kan være solid å fylle den med da? 2x4" mener du porter?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by nicoolai View Post
                    Hva som kan være solid å fylle den med da? 2x4" mener du porter?
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment

                    Working...
                    X