Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feste grill til 6.5" høytaler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feste grill til 6.5" høytaler

    Hei
    Har nettopp kjøpt et Soundstream TRC6N komponentsett av Engen, og lurer litt på hvordan jeg skal feste grillen... Hadde egentlig tenkt til å lage ringer av mdf eller no og feste høytalern sånn, men i settet fulgte det med en plastring som høytalern passer i og som har et hakk som grillen festes i. så tenkte å støpe i denne. Men når jeg da skal trekke alt så blir det hakket til grillen veldig smalt og jeg er redd for at grillen da ikke vil passe.. så hvordan skal jeg få festet grillen? hva har dere andre gjort?
    Noen bilder av settet som skal drives av en Soundstream Michelangelo 2kanaler
    dårlig bilde av hakket i plastringen til grillen



  • #2
    Fres ut ringer slik du vil ha de. Så legger du èn runde med profilteip rundt ytterkanten av grillene, plasserer de slik du vil ha de på baffelen og så sparkler du inntil grillene. Når du river vekk profilteipen, så har du akkurat den klaringen mellom grillen og baffel som skal til for å få vinyl i mellom.

    Ikke veldig godt forklart kanskje.


    Sakset fra hjemmesiden vår:
    TIPS:
    Denne tapen kan også brukes hvis du f.eks skal forsenke en høyttaler eller høyttalergrill i et panel/kasse og trekke den med vinyl, alcantara, filt el.l etterpå. Da setter du èn runde med tape rundt gjenstanden du skal felle ned. Så sparkler/støper du inntil. Når sparkelen eller hva materiale du bruker er tørket, så kan du fjerne gjenstanden og rive av tapen, da har du fått en 2mm bred spalte mellom gjenstanden og selve konstruksjonen, dette gjør at du får plass til å legge vinyl, alcantara, filt el.l ned under gjenstanden du skal felle ned.

    http://installbay.no/product_info.ph...products_id=96
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Omtrendt slik som Pål beskriver;


      Sparklet opp rundt grillen.


      Brukte Isboksplastikk faktisk. Funka fjell.


      Kanten blir slik.


      Grillen glir rett oppi og har litt klaring til laget med vinyl som kommer.


      Finsparklet og pussa, og lakka svart der grillen kommer. Klar for trekking.
      Last edited by Øyvind; 13-05-2008, 00:59.
      Øyvind Kalbækken

      Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

      Comment

      Working...
      X