Announcement

Collapse
No announcement yet.

HASTER! Hvilken er pluss og hvilken er minus? (FORSTERKER)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HASTER! Hvilken er pluss og hvilken er minus? (FORSTERKER)

Hei.
    Smart som jeg var så lakket jeg forsterkeren uten å merke/skrive ned hvilken av polene som var pluss og hvilken som var minus. Jeg tror det er minus, remote og pluss(remote er jo grei), men hvilken av de andre er pluss og minus?

kanskje en fordel å skrive hvilken forsterker det er,men som regel så er pluss til venstre
    volvo s60
    vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
    Member of VW Audi Club Norwegen

Comment

skrap bort litt av lakken, så ser du det fort.. deretter lager du deg noe kult å sette over der du skrapa bort lakken.. noe kult som viser hva som er pluss, og hva som er minus.. ?
      Mvh.
      Roy
      Mob: 40 30 99 06

Comment

Hvis det er metall-chasiss kan du måle mellom chassis og polene.. er 0 ohm mellom chassi og minus

Comment

står sikkert noe i manualen til ampen og..
          www.eirikaspaas.com

Comment

Det er en blaupunkt gt4400(elns) amp. Skal finne frem multimeteret å måle litt.

Comment

Originally posted by aFFekak View Post
              skrap bort litt av lakken, så ser du det fort.. deretter lager du deg noe kult å sette over der du skrapa bort lakken.. noe kult som viser hva som er pluss, og hva som er minus.. ?
              Det er litt vanskelig når jeg pusset det helt ned før jeg lakket

Comment

Du bør vite akkurat navn på forsterkeren da Blaupunkt ikke har fast side med pluss og minus (skifter iblant).
                Kanskje du finner den her: http://www.realmofexcursion.com/ampguts/
                2stk Boston Acoustics GT24 (1stk Boston Acoustics GT20 ikke brukt nå)
                Alpine IDA-X100
                Kompsett: Earthquake VTEK-MC5 + Bass: 12" Alpine type-R

Comment

Kan du ikke legge ut et bilde av forsterkeren da, så man kanskje kan identifisere den og deretter hjelpe deg med problemet?
                  Terje Lie
                  99 53 66 00
                  terje_lie@yahoo.no

Comment

Hei.
                    Takker for all hjelp. Plussen var på venstre side som nevnt over her. Fikk koblet opp å prøvespilt med en gammel BOSTON rally series 12" og lyden var tilfredsstillende

Imorgen skal jeg lage kasse til min hx250d og satser på at den spiller bedre enn den fra boston.

Forresten. Noen som har hørt boston rally series 12" spille før? Og evt. hørt hertz hx250d? Vil hertzen spille bedre, siden den er helt ny(kanskje noe ny teknologi?) Den fra boston har vi hatt i minst 7år.

http://cambridge.kijiji.ca/c-ViewAdL...?set_id=1C4000
                    Der er et bilde av den gamle subben jeg har liggende
                    Last edited by stiffmast; 12-05-2008, 00:33.

Comment

Er relativt liten tvil om at Hertz suben vil spille bedre
                      Mvh.
                      Roy
                      Mob: 40 30 99 06

Comment

står ofte på kretskortet inni og.. hvis du tar og skrur av dekslet så ser du det sikkert..

Comment

Originally posted by Jonnis View Post
                          står ofte på kretskortet inni og.. hvis du tar og skrur av dekslet så ser du det sikkert..
                          Problemet er løst

aFFekak med andre ord så kan jeg vente at den spiller kanonbra, den gamle fra boston spiller overraskende bra, vurderer nesten og ha begge i bilen. Men skal høre hvordan det blir med bare hertzen

Comment

Working...
                          X