Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker til hertz hx250d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker til hertz hx250d

    Hei.
    Skal kjøpe en monoblokk til min hx250d. Tenkte jeg skulle kjøpe en "midlertidig" til banken tillater noe bedre.
    Vil denne forsterkeren være et bra alternativ til den? http://dreamtm.no/shop/vare.asp?id=2...571&catid=2984
    Den leverer 500w i 2ohm og subben er 450w.

  • #2
    Tja.. den klarer jo å "dra" den, men hva er du ute etter?

    Er ikke verdens beste forsterker du har der, selv om den såklart funker bra til midlertidlig bruk, som du sier..

    Se på www.netthandelen.no, der selger de en del forsterkere nå.. Kvaliteten på de er ca. samme som den Kenwooden, men prisen er faktisk enda lavere.. Og siden den bare er midlertidlig, så er det vel nesten det samme hvilken forsterker du kjøper?
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

    Comment


    • #3
      Originally posted by aFFekak View Post
      Tja.. den klarer jo å "dra" den, men hva er du ute etter?

      Er ikke verdens beste forsterker du har der, selv om den såklart funker bra til midlertidlig bruk, som du sier..

      Se på www.netthandelen.no, der selger de en del forsterkere nå.. Kvaliteten på de er ca. samme som den Kenwooden, men prisen er faktisk enda lavere.. Og siden den bare er midlertidlig, så er det vel nesten det samme hvilken forsterker du kjøper?
      Er kenwooden så dårlig? Jeg trodde kenwood var et brukbart merke. Hvilken forsterker anbefaller du til rundt 2000,- ?

      Comment


      • #4
        Kanskje dette kan være noe!?
        Ikke jeg som selger, men kjenner han som selger den/de!
        Så om det er av interesse, kan jeg ta en tlf å ordne en litt bedre pris!
        http://finn.no/finn/bap/object?finnk...53&WT.svl=Link

        Comment


        • #5
          Den så veldig intressang ut. Om du fikser en god(ere) pris på den, så tror jeg nokk jeg tar den.

          Skjekket litt på nett og om jeg importerer den selv, så kan jeg få den til under 2000,- nok
          Last edited by stiffmast; 12-05-2008, 17:59.

          Comment


          • #6
            Originally posted by stiffmast View Post
            Er kenwooden så dårlig? Jeg trodde kenwood var et brukbart merke. Hvilken forsterker anbefaller du til rundt 2000,- ?

            Kenwood er ikke så dårlig, var ikke det jeg mente.. Men de, som de fleste andre merker, har serier som er bedre/dårligere enn andre serier.. den du linket til der, er vel en av de laveste seriene deres.. Det er mange jeg kan anbefale til 2000,-, blant annet dynaBel.. Men se om du finner en brukt en først, som den Pioneeren det ble linket til litt lenger opp her.. Den er jo knall!
            Mvh.
            Roy
            Mob: 40 30 99 06

            Comment


            • #7
              kan tipse deg om denne da
              http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=122130
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

              Comment


              • #8
                Den så rimelig bra ut. Skal sende han en melding. Dersom jeg kjøper den forsterkeren, burde jeg kjøre subben i 2ohm(1000w rms) eller i 4ohm(700w rms) ?
                Last edited by stiffmast; 12-05-2008, 21:16.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by stiffmast View Post
                  Den så rimelig bra ut. Skal sende han en melding. Dersom jeg kjøper den forsterkeren, burde jeg kjøre subben i 2ohm(1000w rms) eller i 4ohm(700w rms) ?
                  Spørs hva du er ute etter. Mest mulig bass eller penest mulig bass. Jeg anbefaler deg å kjøre den i 4 ohm. Da har du plenty headroom og mer enn nok effekt til elementet.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Hvordan er den MTX forsterkeren iforhold til den som er foreslått over her fra pioneer?
                    Hvem av dem er best til min hx250d?

                    Comment


                    • #11
                      Har ingen kjennskap til den kenwood eller mtx som er nevnt i tråden her, men kan gå god for den PRS forsterkeren. De er helt sikkert gode forsterkere med mer enn nok effekt alle tre.
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Den fra kenwood er helt ut av bildet. Det er den fra mtx og den fra pioneer som gjelder nå.

                        Comment


                        • #13
                          Den pioneeren er en veldig god forsterker, men vær klar over at det er ingen garanti på denne. Da den er kjøpt i usa.
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            Noen som har erfaringer med MTX ampen? Eller mtx generelt?

                            Comment


                            • #15
                              ingen erfraing med mtx men jeg kan gå god for selger der, er daglig leder for bilradiospesialisten. kr.sand. veldig hyggelig kar som hvertfall har gjort godt intrykk på meg.
                              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                              Comment

                              Working...
                              X