Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forskjell på skai og vinyl?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forskjell på skai og vinyl?

    Hva er den store forskjellen på skai og vinyl?
    Terje Lie
    99 53 66 00
    terje_lie@yahoo.no

  • #2
    Skai er vel en form for microiber som skal immitere semsket skinn, mens vinyl er et plastmateriale som immiterer lær. Vinyl er ofte meget strekkbar, mens skai har veldig begrenset med strekk.

    Comment


    • #3
      Det var det jeg også trodde, men så fikk jeg en mail fra en tekstilbedrift. Og jeg siterer:

      "Vi fører skai, imitert skinn, også kalt vinyl."

      For å sette det veldig på spissen: forskjellen på type "biltema-skai" og vinyl-1 fra Installbay?
      Terje Lie
      99 53 66 00
      terje_lie@yahoo.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by Leeplay View Post

        For å sette det veldig på spissen: forskjellen på type "biltema-skai" og vinyl-1 fra Installbay?
        Den er så stor at du tror det ikke før du har prøvd å trekke et dashbord.

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          Originally posted by Haakka View Post
          Skai er vel en form for microiber som skal immitere semsket skinn, mens vinyl er et plastmateriale som immiterer lær. Vinyl er ofte meget strekkbar, mens skai har veldig begrenset med strekk.
          Hvor har du dette fra da?

          Skai er et registrert varemerke. Jeg kjenner ikke til hele sortimentet deres, men det folk mener når de sier 'Skai' er gjerne vinyl-aktig trekk.

          Skai har begrenset med strekk, men det er vel mest fordi det er beregnet på setetrekk o.l.
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Originally posted by Dag Johansen View Post
            Den er så stor at du tror det ikke før du har prøvd å trekke et dashbord.

            Mvh
            Dag Johansen
            Man merker den store forskjellen allerede før man begynner å bruke det, til og med
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Originally posted by Typhon View Post
              Man merker den store forskjellen allerede før man begynner å bruke det, til og med
              Ja det må være sant, for jeg har aldri trukket opp et dashbord!

              Mvh
              Dag Johansen
              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

              Comment


              • #8
                skai har vel ikke noe med imitasjon av semsket skinn å gjøre, skai og vinyl er samme greia. (tenker du på alcantara)
                biltema skai vs vinyl1 fra installbay = borteseier lett

                den ser bedre ut, den kan strekkes mer og den puster (så lim tørker skikkelig under den)
                pris forskjellen kunne ha vært 10 ganger mer enn i dag og jeg hadde enda kjøpt installbay vinylen!
                sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                Comment


                • #9
                  Biltema sin skaigreie har det forbaskede tøy-vevet på baksida, derfor lar den seg knapt strekke i det heletatt. Tror den egner seg bedre til puter og sådan ja, siden tøyet på baksida gjør den litt sterkere...
                  Roar Sørlie
                  Tlf 90127075
                  Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by r3mark View Post
                    Biltema sin skaigreie har det forbaskede tøy-vevet på baksida, derfor lar den seg knapt strekke i det heletatt. Tror den egner seg bedre til puter og sådan ja, siden tøyet på baksida gjør den litt sterkere...
                    Bare så du vet det, installbay som "supervinyl" har også stoff på baksiden...
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment

                    Working...
                    X