Hva er den store forskjellen på skai og vinyl?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Forskjell på skai og vinyl?
Collapse
X
-
Tags: None
-
Det var det jeg også trodde, men så fikk jeg en mail fra en tekstilbedrift. Og jeg siterer:
"Vi fører skai, imitert skinn, også kalt vinyl."
For å sette det veldig på spissen: forskjellen på type "biltema-skai" og vinyl-1 fra Installbay?
Comment
-
Originally posted by Leeplay View Post
For å sette det veldig på spissen: forskjellen på type "biltema-skai" og vinyl-1 fra Installbay?
Mvh
Dag Johansen"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Comment
-
Originally posted by Haakka View PostSkai er vel en form for microiber som skal immitere semsket skinn, mens vinyl er et plastmateriale som immiterer lær. Vinyl er ofte meget strekkbar, mens skai har veldig begrenset med strekk.
Skai er et registrert varemerke. Jeg kjenner ikke til hele sortimentet deres, men det folk mener når de sier 'Skai' er gjerne vinyl-aktig trekk.
Skai har begrenset med strekk, men det er vel mest fordi det er beregnet på setetrekk o.l.Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
-
skai har vel ikke noe med imitasjon av semsket skinn å gjøre, skai og vinyl er samme greia. (tenker du på alcantara)
biltema skai vs vinyl1 fra installbay = borteseier lett
den ser bedre ut, den kan strekkes mer og den puster (så lim tørker skikkelig under den)
pris forskjellen kunne ha vært 10 ganger mer enn i dag og jeg hadde enda kjøpt installbay vinylen!sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
IceAudio - Bilringen AS - inakustik
Comment
-
Biltema sin skaigreie har det forbaskede tøy-vevet på baksida, derfor lar den seg knapt strekke i det heletatt. Tror den egner seg bedre til puter og sådan ja, siden tøyet på baksida gjør den litt sterkere...Roar Sørlie
Tlf 90127075
Strandgata 26; mitt andre hjem :P
Comment
-
Originally posted by r3mark View PostBiltema sin skaigreie har det forbaskede tøy-vevet på baksida, derfor lar den seg knapt strekke i det heletatt. Tror den egner seg bedre til puter og sådan ja, siden tøyet på baksida gjør den litt sterkere...Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
Comment