Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det trygt å handle her?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det trygt å handle her?

    http://www.onlinecarstereo.com/ Noen som vet om dette er seriøse folk?

    Tenkte å handle en JL Audio 12w7 der, hvis ikke noen vet om et sted der den er rimeligere?
    Last edited by Ronny M; 14-05-2008, 01:03. Reason: Endret tittel...

  • #2
    Har sett litt nærmere på den siden nå, og det virker som et ryddig sted.

    Jeg har bestemt meg for å ta et skritt opp, og skaffe meg et skikkelig sq element, og tenker at 12w7 er et godt valg. Jeg får den ny for 3500,- norske kroner inkl frakt helt hjem til mitt lokale postkontor. Er det noen grunn til ikke å gå for det elementet?
    Last edited by Ronny M; 14-05-2008, 00:58.

    Comment


    • #3
      Fra siden deres:

      Sorry but at this point we do not ship international.
      Frode

      Comment


      • #4
        Jeg har adresse i usa, og dit blir den fraktet kostnadsfritt. JetCarrier ordner den videre over atlantern...

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ronny M View Post
          Har sett litt nærmere på den siden nå, og det virker som et ryddig sted.

          Jeg har bestemt meg for å ta et skritt opp, og skaffe meg et skikkelig sq element, og tenker at 12w7 er et godt valg. Jeg får den ny for 3500,- norske kroner inkl frakt helt hjem til mitt lokale postkontor. Er det noen grunn til ikke å gå for det elementet?
          12w6 er vel mer SQ enn 12w7 om jeg ikke husker helt feil.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Originally posted by Ronny M View Post
            Jeg har adresse i usa, og dit blir den fraktet kostnadsfritt. JetCarrier ordner den videre over atlantern...
            Det fungerer bra, men da blir vel prisen litt høyere? 589$ * 5,07 * 1,25 = 3733,-. I tillegg kommer vel det JC skal ha. Har du sjekket om de aksepterer utenlandske betalingskort?

            Frode

            Comment


            • #7
              Du kan spare deg for mye bryderi med å bestille fra www.sonicelectronix.com - de sender til norge og godtar internasjonale kort.

              + De har prisgaranti, finner du en vare billigere ett annet sted, så sender du bare dem en mail, så matcher de prisen.

              http://www.sonicelectronix.com/item_...udio+12W7.html
              499$
              Last edited by stiffmast; 14-05-2008, 11:35.

              Comment


              • #8
                Som nevnt av neptyr over her er det W6v2 elementene som er de ultimate SQ elementene til JL. Forøvrig noe av det bedre man kan få tak i
                Men W7 er fantastisk bra.

                Onlinecarstereo har elendig support...
                Maken til idioter skal man lete lenge etter!
                Men sånn er det vel når man selger noe som man egentlig ikke har lov til å selge.
                Men de er sikkert greie å handle hos om ingenting går galt.

                Comment


                • #9
                  Takk for innspill folkens, det blir nok til at jeg handler hos sonicelectronix.
                  Men er virkelig W6v2 bedre enn W7 altså? W7 er jo en god del dyrere, og den er dobbelt så tung, noe som for meg da virker litt rart.

                  Comment


                  • #10
                    W6v2 spiller litt penere.
                    W7 spiller høyere og fortsatt pent.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Ronny M View Post
                      Men er virkelig W6v2 bedre enn W7 altså? W7 er jo en god del dyrere, og den er dobbelt så tung, noe som for meg da virker litt rart.
                      Bare et veldig godt eksempel på at ting som pris og vekt ikke nødvendigvis kan si noe om hvor godt et element låter

                      Comment


                      • #12
                        Denne tråden er gulle god

                        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2562

                        Comment


                        • #13
                          Sitat fra tråden "Sq element med det lille ekstra"
                          Originally posted by gbraen View Post
                          RE og JL Audio er noe helt annet, ekte subbasser, ihvertfall W7. Mange i US klager på W6, har dårlig med kraft i nedre register.
                          Hvis det er sant, syns jeg ikke det virker veldig lovende. For meg så er det viktig at elementet trykker skikkelig til helt i bunn med god kraft og kontroll.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Ronny M View Post
                            Sitat fra tråden "Sq element med det lille ekstra"

                            Hvis det er sant, syns jeg ikke det virker veldig lovende. For meg så er det viktig at elementet trykker skikkelig til helt i bunn med god kraft og kontroll.
                            Spørsmålet er vel egentlig om du liker en overdreven bassrespons helt ned i bunn?


                            Det aller, aller beste var vel om du kunne kommet til en forhandler og prøvd litt forskjellig og se hva som passer deg best. Man kan lære mye på internett, men det er ikke sikkert du liker den samme bassresponsen som majoriteten på dette eller et annent forum.

                            Jeg har en RE sub i bilen min nå som jeg syns er litt for romlete og grumsete (for mye bass fra 20-40hz), og skal prøve å bytte til en Hertz (som omtales som "midbasser")

                            Om du har lyst kan du jo kanskje få prøve min RE12 (regner med du bor i nærheten?), men dette er jo et "billig" element da, og du skal jo ha litt high-end greier..

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Pappa View Post
                              Spørsmålet er vel egentlig om du liker en overdreven bassrespons helt ned i bunn?
                              Det er sant som du sier, det kommer jo an på hva jeg liker. Jeg liker nok litt overdreven bass, det lille ekstra helt i bunn (gjør vi ikke alle det? ), men ikke hvis det blir for rumlete og virker ukontrollert.

                              Det kan godt hende W6 gir meg akkurat det jeg vil ha, det vet jeg ikke. Det er dårlig med muligheter for å få testet disse elementene, så jeg må nesten bare prøve å danne meg et inntrykk ved å lese andres erfaringer.

                              Jeg kan jo nevne at jeg nå har en Alpine 12" type-r i lukket kasse. Den spiller helt greit den, men jeg syns det mangler noe, spesielt helt i bunn. Kanskje noen vet litt om forskjellen på den og w6 og w7? Er det et store merkbare forskjeller ute og går. Ikke med tanke på spl, men sq ved normalt høyt og deilig lydnivå.

                              Comment

                              Working...
                              X