Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det trygt å handle her?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Typhon View Post
    Et slikt analyseprogram heter hvaforno?
    Bruker Steinberg sitt Wavelab.
    Veldig enkelt å kjøre en 3D frekvensanalyse

Comment

Originally posted by gbraen View Post
      Når man er inne på Yello, hvor langt ned går "How How"?
      Toppene ligger ned til 32 Hz omtrent, men der er noe helt ned til 25 Hz
      Det de fleste vil legge merke til på denne sangen er nok toppene som ligger litt over 40 Hz, ca 45.

Comment

Arta har jo peak hold-funksjon som betyr at man ikke må høre gjennom hele sangen for å holde øye med frekvensspekteret, det kan sikkert være nyttig for noen.

Vil også tro det bør er mulig å øke tempoet på sangen såpass mye at det kun tar noen sekunder å få et frekvensplott? Vet du noe om det Beemer?

Comment

Originally posted by epifant View Post
          Arta har jo peak hold-funksjon som betyr at man ikke må høre gjennom hele sangen for å holde øye med frekvensspekteret, det kan sikkert være nyttig for noen.

Vil også tro det bør er mulig å øke tempoet på sangen såpass mye at det kun tar noen sekunder å få et frekvensplott? Vet du noe om det Beemer?
          Jeg bare hører hvor i sangen jeg finner det jeg vil undersøke, og så tar jeg analyse av et område på noen sekunder.
          Er ikke snakk om en real-time frekvensspekter-analyse.

Comment

Nå snakker vi lyd ja! Snudde elementet og fikk 2,5 liter ekstra i kassa. Det gjorde større forskjell enn jeg hadde trodd. All musikken fikk mye grommere og deiligere bass, akkurat sånn som jeg har savnet. Nå spiller det riktig!
            Men det gjelder ikke bare de helt dype frekvensene, men hele det nedre frekvensområdet blei mye bedre. Nå spiller det ganske pent, sånn som jeg liker. Kanskje ikke jeg trenger å bytte ut Alpine subben likevel. Skal bygge ny kasse, sånn at jeg får enda et par liter, så får jeg se hvordan det blir.

Comment

Ville styrt unna sonicelectronix! Jeg skulle bestilt et Polk Audio SR element derfra, 5 dager etter jeg hadde betalt fikk jeg en mail med beskjed om at jeg måtte fylle ut et skjema med kopi av både bankkort og førerkort for å bevise at jeg virkelig var kortinhaveren blabla.. synes det virka veldig merkelig!

Jeg anbefaler www.indoaudio.com.. Har handla kondensator, forsterker + litt smått derfra, de har de beste prisene og veldig god support og de sender varer på dagen!
              Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

Comment

Originally posted by Ronny M View Post
                Nå snakker vi lyd ja! Snudde elementet og fikk 2,5 liter ekstra i kassa. Det gjorde større forskjell enn jeg hadde trodd. All musikken fikk mye grommere og deiligere bass, akkurat sånn som jeg har savnet. Nå spiller det riktig!
                Men det gjelder ikke bare de helt dype frekvensene, men hele det nedre frekvensområdet blei mye bedre. Nå spiller det ganske pent, sånn som jeg liker. Kanskje ikke jeg trenger å bytte ut Alpine subben likevel. Skal bygge ny kasse, sånn at jeg får enda et par liter, så får jeg se hvordan det blir.
                Ja, kanskje dette var et resultat av at fasen ble snudd?
                Skal ikke være mulig å oppleve en slik forskjell på 2,5 liter...

Comment

Originally posted by thomzi View Post
                  Ville styrt unna sonicelectronix! Jeg skulle bestilt et Polk Audio SR element derfra, 5 dager etter jeg hadde betalt fikk jeg en mail med beskjed om at jeg måtte fylle ut et skjema med kopi av både bankkort og førerkort for å bevise at jeg virkelig var kortinhaveren blabla.. synes det virka veldig merkelig!

Jeg anbefaler www.indoaudio.com.. Har handla kondensator, forsterker + litt smått derfra, de har de beste prisene og veldig god support og de sender varer på dagen!
                  Vet det er litt tungvint, men dette er faktisk helt vanlig praksis blant seriøse nettbutikker i USA. Amerikanerne har bare blitt veldig forsiktige av seg.
                  Butikken kan sikkert risikere å bli saksøkt om de "lar" noen misbruke andres kort.

Finnes neppe mer useriøs butikk enn indoaudio... Hater folk som ikke klarer å svare på det man spør om, men svarer heller på noe helt annet!

Comment

Originally posted by BeemerZ1 View Post
                    Vet det er litt tungvint, men dette er faktisk helt vanlig praksis blant seriøse nettbutikker i USA. Amerikanerne har bare blitt veldig forsiktige av seg.
                    Butikken kan sikkert risikere å bli saksøkt om de "lar" noen misbruke andres kort.

Finnes neppe mer useriøs butikk enn indoaudio... Hater folk som ikke klarer å svare på det man spør om, men svarer heller på noe helt annet!
                    Ja, det kan jeg være litt enig i! Er noen ganger jeg har spurt om noe, og fått et heeeeeelt annet svar.. Men som sagt har jeg og flere andre kompiser handlet derfra i noen år nå, aldri hatt et eneste problem! Derfor anbefaler jeg å bruke de!
                    Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

Comment

Originally posted by BeemerZ1 View Post
                      Ja, kanskje dette var et resultat av at fasen ble snudd?
                      Skal ikke være mulig å oppleve en slik forskjell på 2,5 liter...
                      Nei, fasen blei ikke snudd. Det vil si, jeg snudde selvfølgelig fasen på tilkoblingen sånn at det er riktig.

Det er mulig å få så stor forskjell på 2,5 liter. For meg og mine ører som lytter på musikk mer enn jeg hører på musikk, så syns jeg det var en stor forbedring. Men det er ikke sikkert alle hadde brydd seg om den forskjellen, eller i det hele tatt hørt den.

2,5 liter er faktisk ganske betydelig når kassa ikke er mer enn 24 liter. Det er snakk om 10% økning i volum i ei lukka kasse.

Comment

Working...
                      X