Announcement

Collapse
No announcement yet.

sparkel på bil og bass...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sparkel på bil og bass...

    Hei, noen som har hatt problem med bil med sparklet baksjerm og basskasse i bagasjerommet? sånn at sparkelen sprekker....?så noen bitte små sprekker i lakken å ble litt bekymra..
    sigpicHonda - The power of dreams!
    Kicker - Livin Loud

  • #2
    Jeg vil tro at sparkel ikke er så glad i det nei. Sparkel er generelt ikke glad i vibrasjoner
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Det er vel en grunn til at folk støper eller føyer på med glassfiber isteden får å sparkle?
      Jørgen Dyver - 95 78 60 52

      Comment


      • #4
        ok, ikke bra altså.....nylakka bil å greier.....kan hende det bare var et sår i sparkelen under før den ble lakkert (lakkert i går) ser liksom litt ut som et sprekk men ser en nesten identisk på panseret mitt, så jeg vet ikke....skulle ikke tro at de to kicker 400RMS W skal riste av sparkelen min.... Det er ikke noe jeg kan isolere noe vanvittig med som stopper vibrasjonene??? kommer bra til på innsiden av skjermen så....
        Last edited by KickerPower; 16-05-2008, 21:19.
        sigpicHonda - The power of dreams!
        Kicker - Livin Loud

        Comment


        • #5
          Er bare å starte å lyd isolere bilen det...
          Har selv 2x22mm lydisolasjon i bakdør(bagasjerom), lydisolert hjulbrønn osv...
          Alt av lydisolering hindrer vibrasjoner i å trenge gjennom...

          Jeg har selv merka at dørpanel og skruer/bolter på baksjerm løsner..
          Men ikke noe sprek i lakk, har da ikke sparkla bilen heler..

          Men lakken skal ikke spreke på grunn av vibrasjoner, er flakk av sparkel som løsner da..
          Var lakken 110% tørr når du lakka bilen?
          Jørgen Dyver - 95 78 60 52

          Comment


          • #6
            ok, da legger jeg slike "vibroplast" matter i bagasjerommet, lakken tørr før jeg lakket den??? mener du sparkelen? ja den var minst 120% tørr (sparkel fra noen år tilbake....Men er som sagt ikke sikkert det er en sprekk, mulig det bare var en skade i sparkelen, men legger ihverfall matter, noen som vet hva slags matter som er best til å stoppe vibrasjon???
            sigpicHonda - The power of dreams!
            Kicker - Livin Loud

            Comment


            • #7
              Spørs hva slags sparkel du har brukt også, ofte så danner det seg luft bobler når du sparkler, eller at den har fått i seg litt fuktighet, Ellers trenger ikke det bare være basserne som får det til og sprekke.. lager en del vibrasjoner bare når du kjører vett..

              Comment


              • #8
                sparklingen ble gjordt på verksted etter at bilen ble påkjørt bakfra (forrige eier) sparkelen er veldig "fin" og lys...ligner wurth sin....men som sagt la merke til akkuratt samme "skaden" på panseret så....bilen har ennå ikke vært på veien (må monteres først) så det er nok ikke de vibrasjonene i tilfelle...
                sigpicHonda - The power of dreams!
                Kicker - Livin Loud

                Comment


                • #9
                  Originally posted by KickerPower View Post
                  Hei, noen som har hatt problem med bil med sparklet baksjerm og basskasse i bagasjerommet? sånn at sparkelen sprekker....?så noen bitte små sprekker i lakken å ble litt bekymra..
                  Bakluka mi er "modda"... tatt vekk håndtak og emblem. Der emblemet satt er det brukt tinn og dette holder forsatt. Der håndtaket satt er det sveisa inn en plate og lagt over sparkel etterpå.... sparkelen er på vei AV bilen nå.... Rockford rocks...
                  Reinhardt

                  Comment


                  • #10
                    nå har jeg spilt å kjent litt, det kan ikke være mulig at det er bassen som har laget den lille "sprekken", kjørte på med bass så det dundra å rista i alt i bilen men i bakskjemene var det såvidt det vibrerte....er jo ganske tykke å så har jeg lagt inn noen dempe matter jeg fant her så....derimot bagasje luka rister som besatt så er nok ikke noe farlig!!!
                    sigpicHonda - The power of dreams!
                    Kicker - Livin Loud

                    Comment

                    Working...
                    X