Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som kan anbefale noen midbasser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som kan anbefale noen midbasser

    Størrelse 6.5" eller 6.75", som er lettdreven med mye "punch" og som ikke grumser seg til på kjappe partier?

    Har kikket litt på Hertz HV165L men kikker etter andre alternativer og da denne egentlig blir litt dyr hvis ikke noen har en brukt på lager da

    Eller er den verdt å vente på?

  • #2
    Hva slags forsterker har du til rådighet? Hvordan skal de monteres? Er døren dempet, og hvor mye?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      HV165L er et MEGET godt valg, mister(!)

      Er flere her inne som kan "skrive under" på det..

      Har et par hjemme, men jeg syntes de er verdt mer enn det jeg får igjen for det, så jeg tviler på at de skal selges..
      Mvh.
      Roy
      Mob: 40 30 99 06

      Comment


      • #4
        Om du syns HV165L er for dyr så bør du se på "L" modellen i nye energy serien.
        Ut ifra spesifiaksjonene så ser den ut til å være veldig spenstig. Koster 899,- for et par

        http://installbay.no/product_info.ph...oducts_id=1128

        Comment


        • #5
          Originally posted by Typhon View Post
          Hva slags forsterker har du til rådighet? Hvordan skal de monteres? Er døren dempet, og hvor mye?
          Er en Audison SRx1, 2x65W i 4 ohm. Skal monteres i dørpanel. Dørene er dempet ganske godt ja, hadde som mål å få samme lyden når jeg banka på døra som å banke på en betongkloss, og det er ikke rare forskjellen nå.

          Dørtrekket er kanskje ikke helt optimalt å montere i men man får ta hva man har tror jeg.. bruker slike dørpaneler fra transmedia (laget i ganske solid MDF).

          Har også dempet dørtrekket så mye det gikk for å få det litt stivere (2 lag vibroplast bakpå).




          Installbay Tønsberg:

          Hmm det er jo et alternativ men da er det ikke mange hundrelappene igjen opp til HV165L allikevel liksom. Kanskje jeg kunne kommet på en prøvelytt en dag, men det kræsjer litt med arbeidstiden min, og dere har vel ikke helgeåpent.





          Vurderer kanskje å kjøpe en amp til å kjøre midbassene på, og dele aktivt imellom bass og mid/diskant (med delefilter til disse), men da flyr jo pengene fort. Har nok litt lite effekt..

          Comment


          • #6
            vi har åpent lørdager

            Comment


            • #7
              Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
              vi har åpent lørdager
              Hmm hva er åpningstidene deres da? På installbay.no står det 8-16 man-fre, men dere har kanskje annerledes?

              Men da kommer jeg nok en tur.. ikke helgen nå men helgen etterpå kanskje. Har dere noe snacks stående jeg kan lytte på da? Har lyst til å høre på litt hertz og se åssen det er i forhold til mitt Fusion..

              Comment


              • #8
                Originally posted by Pappa View Post
                Hmm hva er åpningstidene deres da? På installbay.no står det 8-16 man-fre, men dere har kanskje annerledes?

                Men da kommer jeg nok en tur.. ikke helgen nå men helgen etterpå kanskje. Har dere noe snacks stående jeg kan lytte på da? Har lyst til å høre på litt hertz og se åssen det er i forhold til mitt Fusion..
                IB og IB Tønsberg er helt adskilt og er to egne firmaer

                Vi er nok åpne 10-15 for det meste på lørdager

                Comment


                • #9
                  Så artig Har dere HV165L koblet opp i rack da? Hva med EV165L?

                  Comment


                  • #10
                    det har vi
                    www.eirikaspaas.com

                    Comment


                    • #11
                      Hmm har kikket litt på specs og EV165L virker jo nesten mer interessant.. Har jo endel høyere Qts enn HV165L, dette vil kanskje si at den kan fungere en del bedre i min ganske åpne dørløsning.

                      HV165L trives kanskje best i ekstremt godt lukkede & dempede dører eller kanskje kickpaneler? I min dør tror jeg kanskje at den for det første vil spille veldig "tørt" (et problem jeg har fra før), for det andre tror jeg at det ikke skal så mye til før den begynner å bunne.


                      Tror det kan bli bra med EV165L da.
                      Last edited by Pappa; 19-05-2008, 22:55.

                      Comment

                      Working...
                      X