Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvor høyt vil dette spille?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hvor høyt vil dette spille?

er det noen som har peiling på hvor høyt dette kan spille?

det er 2stk rockford punch P312D4 på en rockford power T10001bd.

det er også montert i en golf 2..
    bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

ca 143,4db.. nei, det er vanskelig å si. mye som spiller inn vettu, kasse,bil,demping osv..

Comment

og ikke minst strøm
      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Originally posted by halseth View Post
        ca 143,4db.. nei, det er vanskelig å si. mye som spiller inn vettu, kasse,bil,demping osv..
        okey

jeg syntes ikke det er så ille!

kassa er 90cm lang, 40cm høy, 40 dyp.. den har en port på hver side.
        bilstereo pensjonist!

Comment

Originally posted by biffen071278 View Post
          og ikke minst strøm
          har stinger 50mm2 fra batteriet til forsterkeren, har også en stinger 1,2 farad kondensator.

batteriet er et yellow top.
          bilstereo pensjonist!

Comment

strøm er viktig ja
            kondensatoren din er ikke til mye hjelp da men..

du får meld deg på nå dbkonk når det kommer der du bor da vettu, så får du målt det!

Comment

hvorfor?

strøm er viktig ja
              kondensatoren din er ikke til mye hjelp da men..

du får meld deg på nå dbkonk når det kommer der du bor da vettu, så får du målt det!
              hehe.. jeg gleder meg til dbdrag kommer hit ja

men hvorfor er ikke kondensatoren til hjelp?
              bilstereo pensjonist!

Comment

søk inne på dette forumet, så kan du lese der. det står endel om det på mange innlegg..
                viktiger med et bra batteri!

Comment

ok

søk inne på dette forumet, så kan du lese der. det står endel om det på mange innlegg..
                  viktiger med et bra batteri!
                  men er ikke yellow top et bra batteri da????
                  bilstereo pensjonist!

Comment

sånn kort fortalt så tømmer du den kondisen ganske fort for strøm og den må lades opp igjen å da stjeler den spenning så forsterkeren ikke får så mye... nesten bedre å koble den ut under db konk i alle fall har jeg hørt...
                    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima

Comment

hvis det er bilde av kassa di med forsterker oppå så anbefaler jeg deg å flytte forsterkeren. hvis ikke kommer den til å riste løs deler inni forsterkeren med tida...

Comment

oisann!

Originally posted by biffen071278 View Post
                        hvis det er bilde av kassa di med forsterker oppå så anbefaler jeg deg å flytte forsterkeren. hvis ikke kommer den til å riste løs deler inni forsterkeren med tida...
                        ok..

det er ikke den kassa jeg har nå, har en som nesten er helt lik, bare at portene er på kantene..

så du mener at jeg bør flytte forsterkeren?
                        bilstereo pensjonist!

Comment

dette har jeg vel egentlig hørt av folk som reparerer forsterkere at å ha den på kassa er lite lurt.. for du rister løs lodde punkter og deler inni forsterkeren.

Comment

Har kjørt med en en forsterker oppå basskassa med 2x12 i 2år nå...
                            Funker supert enda, solgtedette få 1måned siden...

Skal selv kjøre igjenn med en forsterker på basskass med 2x15" med 4,500w i 2ohm, får se hvor lenge det varer ... Har dessvere ikke plass til en forsterker til uten at den havner på kassa :/

Men det anbefales sefølgelig ikke vis det ikke er plass til forsterkeren noe anet sted... Men vis det er anlegget ditt du har på bildet så ser det utrolig kult ut med forsterkeren oppå kassa

Vis du ser på Team Re-Loud sin db bil så har dem selv forsterkeren på kassa si..
                            Den rister sikkert den når den spiller 158db

Edit:
                            Hvor høyt det spiller er veldig vaskelig å si..
                            Skule selv ønske å vist hva mitt spiller selv, sattser på over 140db når jeg er ferdig, kansje nermere 145+
                            Last edited by OpelPower; 19-05-2008, 22:33.
                            Jørgen Dyver - 95 78 60 52

Comment

Originally posted by OpelPower View Post
                              Har kjørt med en en forsterker oppå basskassa med 2x12 i 2år nå...
                              Funker supert enda, solgtedette få 1måned siden...

Skal selv kjøre igjenn med en forsterker på basskass med 2x15" med 4,500w i 2ohm, får se hvor lenge det varer ... Har dessvere ikke plass til en forsterker til uten at den havner på kassa :/

Men det anbefales sefølgelig ikke vis det ikke er plass til forsterkeren noe anet sted... Men vis det er anlegget ditt du har på bildet så ser det utrolig kult ut med forsterkeren oppå kassa

Vis du ser på Team Re-Loud sin db bil så har dem selv forsterkeren på kassa si..
                              Den rister sikkert den når den spiller 158db

Edit:
                              Hvor høyt det spiller er veldig vaskelig å si..
                              Skule selv ønske å vist hva mitt spiller selv, sattser på over 140db når jeg er ferdig, kansje nermere 145+
                              ja det kan vell ikke være no problem..

det spiller sikkert hissig det dynabel anlegget ditt

det er db konk om 2 uker her i kragerø.. GLEDER MEG!
                              bilstereo pensjonist!

Comment

Working...
                              X