Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i e30?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegg i e30?

    Hei!

    Jeg skal bygge anlegg i e30en min, men så hører jeg en del problemer med å ha sub i e30 pga. bagasjerommet er så godt isolert. Og nå har jeg tatt en liten titt selv, eg jeg ser jo at det er bare metall i retning coupe. Hvilke tiltak kan jeg gjøre får å få bass inn i coupeen? Har hørt forskjellige ting som å kutte hull osv opp igjennom hattehylla.

    Jeg skal ha 2x12" fusion elementer, med porta kasse. Portene kommer opp på oppsiden av kassen.

    - Jeg har ikke skiposeluke ;P

    Takker på forhånd

  • #2
    bygg en bandpass kasse med hullet opp hatthylla
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

    Comment


    • #3
      Skal ikke bygge kassen selv

      Comment


      • #4
        bandpass er vel nevnt tidligere som eneste fornuftige løsning i en sånn bil tror jeg,,,
        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

        Comment


        • #5
          Ingen andre ting og gjøre? Kappe bort litt metall eller lignende ?

          Comment


          • #6
            ikke gjør det .. det kan du få feil på eu .. men ta ut ski lukka.. så bygger du båndpass .. med bass røre igjenom ski lukka det har jeg gjort og det er den beste løsninga i e30
            Digital Designs. hertz .usamp .alpine
            bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

            Comment


            • #7
              Men jeg skal jo ikke bygge kasse xD Og skiluke har jeg heller ikke..

              Comment


              • #8
                Ok, ser ut som jeg blir nødt til og bygge kasse selv:P Men hvordan finner jeg mål, noen som har eventuelle tegninger til løsning ?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Solar View Post
                  Ok, ser ut som jeg blir nødt til og bygge kasse selv:P Men hvordan finner jeg mål, noen som har eventuelle tegninger til løsning ?
                  Det finner du ikke.
                  Det må regnes ut utifra parametrene på elementene du skal bruke.

                  Mvh
                  Dag Johansen
                  "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Dag Johansen View Post
                    Det finner du ikke.
                    Det må regnes ut utifra parametrene på elementene du skal bruke.

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    Jaok, ikke at det sier meg så veldig mye men, hvis du/dere vet hvilke elementer jeg skal bruke da? Fins det noen program jeg kan bruke får å lage kasse?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Solar View Post
                      Jaok, ikke at det sier meg så veldig mye men, hvis du/dere vet hvilke elementer jeg skal bruke da? Fins det noen program jeg kan bruke får å lage kasse?
                      Jeg har verdens beste program, det heter; Dag_Johansen.exe
                      ...om du tok den
                      Reinhardt

                      Comment


                      • #12
                        Hehe, ja tok den vel sånn halveis, Dag Johansen kan hjelpe meg med andre ord? :P

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Solar View Post
                          Hehe, ja tok den vel sånn halveis, Dag Johansen kan hjelpe meg med andre ord? :P
                          Du får spørre han pent da
                          Reinhardt

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by vwboy View Post
                            Du får spørre han pent da
                            Og hvordan får jeg tak i han? :P

                            Comment


                            • #15
                              Han er på forumet her... se forrige side. Send han en pm, kanskje han har tid til å hjelpe deg.
                              Eller post alle parametre og all info du vet om elementet her...
                              Reinhardt

                              Comment

                              Working...
                              X