Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audiomoods

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Audiomoods

    Der var annlegget innstalert. skreiv i forrige uke om mitt VELDIG usikkre kjøp av forsterker,sub og bakhøytalere.må si meg positivt overasket over trykk,lyd og bass. renheten i lyden fra diskant kunne vært bedre,men ved volum funker d ganske ok! detter er ett annlegg som passer for de som ikke er fanatisk opptatt av lyd,men som liker trykk og lyd. forsterker (4kanaler 1000w) fikk jeg for 500,bakhøytalere (6"9 300w) 250, suben(2x 10 600w) kom på 200kr. alt kjøpte jeg på nettaukson. så med tanke på at dette er annlegg under 1000 kr,så tror jeg det ikke finnes noe billigere alternativ for ett sånt oppsett,som leverer en grei opplevese. i lyd spiller det vell 100-105 db.
    annbefales for dem som vil starte med ett greit oppsett som nybegynner,eller kone annlegg....så sku ikke hunden på hårene
    terning kast:4

  • #2
    før du skrev dette. hvor mye erfaring har du fra før?
    Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

    Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
    Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

    Comment


    • #3
      Originally posted by Fryd1lund View Post
      før du skrev dette. hvor mye erfaring har du fra før?
      Når det kommer til bil annlegg,så er erfaringen liten ja...men lyd veit jeg hva er,å det samme med kvalitet. er musiker,så det innebærer masse testing av sound og lydbilde. kan vell ikke uttale meg så mye om bil stereo,så der legger jeg meg flat.men lyd veit jeg utmerket hva er å jeg uttrykte meg at det var ett greit kone og nybegynner annlegg hvordan det foresten?

      Comment


      • #4
        Visst du er musiker og har peiling på lyd, vil jeg spørre deg følgende.

        Når du er på en konsert, rigger man da høytalerene bak publikum eller forran?

        Comment


        • #5
          [QUOTE=hyys;40134]Visst du er musiker og har peiling på lyd, vil jeg spørre deg følgende.

          Når du er på en konsert, rigger man da høytalerene bak publikum eller forran?[/QUOETE

          Joda,har muligheten for å rigge det til vært som du tar til eksempel,en konsert,så hadde selvfølgelig valget vært logisk! men nå er det ett enkelt bil stereo annlegg som er innstalert,å ikke et P/A annlegg!
          Jeg tar det jeg har,å gjør det beste ut av det. for 1000kr,så har jeg gjort ett røver kjøp. annlegget spiller den musikken jeg liker med en brukbar god lyd. hadde jeg skulle holdt konsert,så hadde det blitt en helt annen greie.men det er en annen historie....jo takk,liker å få lyden mot meg når jeg er på konsert

          Comment


          • #6
            Originally posted by bipa View Post
            jo takk,liker å få lyden mot meg når jeg er på konsert
            Nettopp derfor hadde du fått en mye bedre lydgjengivelse ved å plassere to høytalere fremme kontra i hattehyllen. Og når man først er på billig-handel, vedder jeg mormor på at du hadde fåt billigere 6,5" høytalere enn 6x9" høytalere

            Comment


            • #7
              Originally posted by hyys View Post
              Nettopp derfor hadde du fått en mye bedre lydgjengivelse ved å plassere to høytalere fremme kontra i hattehyllen. Og når man først er på billig-handel, vedder jeg mormor på at du hadde fåt billigere 6,5" høytalere enn 6x9" høytalere
              man skal ikke vedde bort mormora si. for 6,5" tommere kunne jeg faktisk ha fått billigere der jeg kjøpte dem:Pkjøpte 6x9 pga at det allerede var tillaget for den dimensjonen i hatthylla,så 6x9 tommerne er vellplassert der
              men moro er det.har fått litt blod på tann....vil ha større......med tiden!

              Comment


              • #8
                Gratulerer med nyinnkjøpt anlegg Bipa.
                Noen bilder å dele med oss også eller?
                Reinhardt

                Comment


                • #9
                  annlegget spiller den musikken jeg liker med en brukbar god lyd.





                  Håper da virkelig den spiller den musikken du liker. hvis ikke har du noe unikt
                  Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                  Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                  Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                  Comment


                  • #10
                    i forhold hva dere har i bagasje rommet,så har jeg nok ingenting å vise fram,foreløpig får se hva jeg gjør framtiden. en ting er sikkert: LYD er GØY!!! så det blir mere interesse av bil stereo heretter.har fått blod på tann jeg.ett nytt mekka er oppdaget:P

                    Det jeg mente med at annlegget spiller den musikken jeg liker med brukbar lyd,kan jeg utdype litt mere. liker metal med punch i trommene og diskant på gitarene.har funnet ut at slik musikk kan variere fra annlegg til annlegg i lyd opplevelse, så med tanke på hvordan jeg har stilt lyden etter den musikken jeg hører,så sier jeg at annlegget spiller den musikken jeg liker med brukbar lyd.skjønner?

                    Comment


                    • #11
                      husk på mellomtone å da
                      Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                      Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                      Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by bipa View Post
                        en ting er sikkert: LYD er GØY!!! så det blir mere interesse av bil stereo heretter.har fått blod på tann jeg.ett nytt mekka er oppdaget:P
                        Hurra!

                        Comment


                        • #13
                          Fint at du har fått sansen for lyd i bilen!

                          Alle må jo starte et sted og da er kanskje å begynne med noen rimelige komponenter så bytte ut etterhvert som man får en viss erfaring. Du vil da merke stor forskjell i lydbildet når du bytter til andre komponenter senere og finne komponenter som funker godt sammen..

                          Lykke til videre!
                          Mvh
                          Are
                          1994 Nissan Micra Super S
                          Pioneer - Focal - Helix - Audison Connection - Exide Maxxima 900 DC

                          Comment


                          • #14
                            haha var ute i bilen å så på dama sine audiomoods høytalere. den ene var blå som den skall den andre hadde blitt helt grå de har kunn vert i bilen i 14dager eller noe :P utrolig bleika
                            Cerwin Vega! Pioneer

                            Comment


                            • #15
                              Hehe,spørs hvordan de blir etter ett år da:P

                              Comment

                              Working...
                              X