Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har Erfaringer med Sonic Electronix?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noen som har Erfaringer med Sonic Electronix?

Tenkte å bestille litt fra den siden.Så lurer derfor på om noen har gjort dette før? Er litt skeptisk til og handle fra utlandet:P Hvilke ekstra kostnader kommer i tilegg,når varene kommer til Norge? Tenkte da på frakt,toll,moms osv.. Står sikkert beskrevet på siden deres,men tenkte at det går kjappere og spørre her

Så om noen har handlet fra Sonic Electronix ,og har litt info.Hadde det vært toppers
    Last edited by Vinje; 20-05-2008, 17:15.

er vel ikke toll på elektriske artikler såvidt jeg vet, men moms er det vel på 24%?

Comment

Det er egentlig veldig enkelt..

(Kjøpesum + frakt) * 1.25) + Fortollingsgebyr

Fortollingsgebyret er litt avhengig av hvem som er speditør, men hvis det er USPS mener jeg å huske at det er 120 kroner. Ikke bruk UPS eller FedEx til Norge, da blir du voldtatt med gebyrer både her og der.
      Last edited by Pappa; 20-05-2008, 22:22.

Comment

Det er vel bare meg, men tenkte momsen var 25%...

Comment

Originally posted by gbraen View Post
          Det er vel bare meg, men tenkte momsen var 25%...
          Den er 25% her i Bergen også.

Frode

Comment

Her i norge er den 25% også.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

Comment

Ja FEMOGTYVE da

Lever fortsatt i 2002 jeg

Comment

Som jeg skrev i en annen tråd, jeg ville styrt unna de! 5 dager etter jeg bestilte og betalte et element fra de så fikk jeg mail med et skjema jeg måtte fylle ut og kopiere bankkort og førerkort på for å bevise at jeg var kortinnhaveren.. jeg vet ikke hva dere ville gjort, men jeg gadd ikke det! Kikk litt på www.indoaudio.com istedet! Den siden er jeg veldig fornøyd med! Der kan du betale med paypal også, sånn at du er garantert å få tilbake pengene om noe skulle skje!
                Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

Comment

Originally posted by thomzi View Post
                  Som jeg skrev i en annen tråd, jeg ville styrt unna de! 5 dager etter jeg bestilte og betalte et element fra de så fikk jeg mail med et skjema jeg måtte fylle ut og kopiere bankkort og førerkort på for å bevise at jeg var kortinnhaveren.. jeg vet ikke hva dere ville gjort, men jeg gadd ikke det! Kikk litt på www.indoaudio.com istedet! Den siden er jeg veldig fornøyd med! Der kan du betale med paypal også, sånn at du er garantert å få tilbake pengene om noe skulle skje!
                  Ja det er litt av en garanti.. er det ikke inntil 100$ tilbake?

Bedre å bare ringe VISA og si du skal trekke en betaling pga svindel, da får du alt igjen og det tar to sekunder.. og fungerer på all betaling med kort.

Comment

Hvis du benytter deg av paypal så får du tilbake hele kjøpesummen om det skulle være nødvendig! Kan også åpne en "dispute" hvis selger er vrang, og da tar ebay affære!

Comment

Jeg har aldri lest noe negativt om Sonicelectronix. Indoaudio har jeg derimot sett endel negativt om på diverse forum.

Frode

Comment

Det er mulig! Men jeg har kun positive erfaringer fra de! Ingen kan matche de på prisene, de svarer på spørsmål med en gang(spesielt om du mailer sjefen på john@indoaudio.com)og rask levering.. Jeg er veldig fornøyd med de!

Comment

Har selv handlet hos Sonic Electronix og er meget fornøyd. Da jeg bestilte tok de ikke betaling med Visa fra utlandet så jeg måtte betale med Western Union. Etter å ha lest litt om butikken på diverse forum tok jeg sjansen og det gikk uten problemer.

En ting mange butikker kan lære av Sonic Electronix er de suverene produktbildene. Mange og detaljerte bilder av omtrent alle produkter!

Comment

Ja, bildene på Sonic Electronix er simpelthen geniale. Faktisk ofte bedre enn man får fra produsentene selv.

Fremgangsmåten med kopi av kort og annen legitimasjon er det flere som benytter, jeg har bl.a. gjort tilsvarende ved kjøpe av Mac-deler fra Other World Computing. De fleste butikken av en slik størrelse har uansett for mye på spill til å tøyse med kredittkortet ditt. Men det er litt tungvindt ja.

PayPals disputtsenter og ditto løsninger kan være en grei ting, men det går ikke akkurat veldig fort. Dessuten må du huske å åpne en disputt 30 dager (eller var det 45?) etter handelen har funnet sted. Etter det gidder ikke PayPal å bry seg. Fakta, jeg prøvd det selv... Og PayPals "vern" av snyltere og lurendreiere er vel godt dokumenter på div. fora.

Comment

Takker,for god respons Ser ut som jeg kan ta sjangsen på å bestille noe da.Får jo også mange gode priser på bilstereo her i Norge.Men var enkelte produkter som hadde en nesten for god til å være sant pris Ulempen med varer fra utlandet,er vel garanti,og om du får reparert varen noen steder her i Norge.Lønner seg vel å kjøpe kjente merker.

Comment

Working...
                              X