Announcement

Collapse
No announcement yet.

sikringa slår over, dårlig jording ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sikringa slår over, dårlig jording ??

monterte anlegget i bilen igår, la opp ledninger, satte inn kassa og forsterkern.. jeg bruker en 200amp automat sikring. Alt fungerte bra, kjørte en tur og når jeg var nesten hjemme igjen etter ca 15 min, så plutselig kutta all lyden, akkurat som jeg tok av plussen til batteriet, så kom strømmen tilbake. så cd spillern restarta på en måte. Sikringa hadde da slått over. men når jeg sku prøve å skru den på igjen. så bare kutta musikken og sikringa slo over igjen! hva kan det være??

Har jordinga mi på låsen til bagasjeluka, lagt den under låsen og har pussa på karoseriet der også..

En sikring går på grunn av for stor strøm, ikke på grunn av dårlig jording.

Løse kordeller/kortsluttning? Koble fra forsterker, evt. lån en annen forsterker. Om sikringen ikke slår inn da er det muligens noe galt med forsterker.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

men jeg bruker akkurat samme ledningene som på gamle bilen, samme sted å ha jordingen også. på gamle bilen hadde jeg ikke noe problem. forsterkeren er ikke gammel heller.. kan ikke være for stor sikring?

Comment

Mindre sikring vil gå _enda_ fortere, eneste forskjell sånn sett.

Bruker du samme forsterker? Når det er snakk om løse kordeller så er det noe som skjer når du stapper i ledningen i forsterkern.

En måte å feilsøke på er å koble alt fra hverandre, og koble så til en og en del og være veldig nøye i det du driver med.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

Comment

ahh! okey! men da skal jeg prøve å sette alt en etter en. med sikringa på ikke sant?
          Ja! bruker samme forsterker som sist!

Comment

Working...
          X