Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til kjøp av ny subwoofer!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

For å få nok strøm må du ha gode og store nok batteri, samt stor nok dynamo, og tykke kabler.. Tykke kabler må du ha både i motorrom og bak til forsterker..

Hjelper ikke å ha 50mm2 fra batteri til forsterker, om du har bare 16mm2 fra dynamo til batteri.. "et kjede er aldri sterkere enn det svakeste ledd"..

Kassedimensjoner ja.. Tja.. Om du ser på denne siden http://reaudio.com/specs.html#sp_xxx så står det hvor stor kassen må være i kubikk hvertfall.. Lukket 31,1487liter. Bassrefleks 62,2974liter.. Jeg har ikke bygd kasse til denne selv, så jeg vet ikke hva som vil bli best.. Mulig "Dag Johansen" kan hjelpe deg her, han er veldig god på sånt =)

Om du bestemmer deg kjapt, er det mulig jeg kan slå av litt i prisen for deg
    Last edited by aFFekak; 27-05-2008, 22:18.
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

Comment

off, vanskelig.. er strøm som er probleme mitt.. men du vil tru forsterkaren min vil klare å levere nok effekt om den fe strøm nok? er redd for at min forsterkar til 3k ikkje vil kunne halde ut i lengda me et slikt monster... :P dynabel anbefala å ikkje belaste forsterkaren meir enn ned til 2ohm, men de e om ej vil behalde lydkvaliteten. skal være stabil i 1ohm!
      Dynabel - Soundstream - Pioneer

Comment

Hjelper ikke å ha 50mm2 fra batteri til forsterker, om du har bare 16mm2 fra dynamo til batteri.. "et kjede er aldri sterkere enn det svakeste ledd"..
        Hæ?

Du trenger ikke 50m2 til dynamo med mindre du har en som slenger ut 500amp ved 14,4volt.
        Du trenger en kabel fra dynamoen som er stor nok til at dynamoen kan levere det den skal med minimal motstand

Og til lydmester, gi nå bæng i dialekt, så folk fatter hva du skriver.
        http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2857
        Mvh
        Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
          Hæ?

Du trenger ikke 50m2 til dynamo med mindre du har en som slenger ut 500amp ved 14,4volt.
          Du trenger en kabel fra dynamoen som er stor nok til at dynamoen kan levere det den skal med minimal motstand
          Det jeg mente var jo såklart at han måtte ha en kabel som var kraftig nok til det.. Mente ikke at han absolut måtte ha samme tykkelsen.. Men tror jeg fikk fram et poeng
          Mvh.
          Roy

Comment

men Roy, elementet er i tipp topp stand? alder? du kjøpte det nytt og aldri brukt det, slik å forstå?

Comment

Originally posted by lydmester View Post
              off, vanskelig.. er strøm som er probleme mitt.. men du vil tru forsterkaren min vil klare å levere nok effekt om den fe strøm nok? er redd for at min forsterkar til 3k ikkje vil kunne halde ut i lengda me et slikt monster... :P dynabel anbefala å ikkje belaste forsterkaren meir enn ned til 2ohm, men de e om ej vil behalde lydkvaliteten. skal være stabil i 1ohm!

Du kan jo såklart kjøre uten skikkelig strøm, men da har du det problemet du snakker om; at forsterkeren din ikke holder lenge med et såpass kraftig element.. Enda værre så kan elementet ta kvelden også.. Men det er bare å oppgradere kabling i motorrom i første omgang, og sørg for at batteriet ditt ikke er gammelt og dårlig, så kommer du et lite stykke på veien.. Men batteriet bør oppgraderes ganske kjapt, bare så det er sagt..

Vil tro den forsterkeren din klarer å få ganske masse lyd ut av suben, ingen tvil om det Men med tid og stunder, når du føler at du får rå til det, så ville jeg nok oppgradert den også..
              Mvh.
              Roy

Comment

Er Soundstream Reference R1 12" bra?
                Ser at det skal være veldig bra SQ element med god bass... ?

Comment

Working...
                X