Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sylinderformet høyttalerkasse, er det like bra?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sylinderformet høyttalerkasse, er det like bra?

Tenkte å eksperimentere litt ved å lage en tett høyttalerkasse ut av et rør. Blir lyden den samme som med vanlig kasse med samme volum?

Nå har jeg hverken hørt på eller lagd noen sylinderformede basskasser, men selve formen tilsier jo at kassa vil være stivere enn en vanlig firkantet kasse, som jo kan være en fordel med tanke på lyden (med mindre du skal drive med Db-drag, da). Mange lager jo slike subber til bruk i hjemmekinoer, og er godt fornøyde med det, men hvordan de funker i bil vet jeg ikke helt.
    Mvh.
    Sigurd

--Prosjekt Mazda 323--

Comment

Husker den gamle rørsubben til infinity, spilte bra ifra seg den
      Mvh
      Rolf Try Nygård

Comment

Var en som deltok med to stk 121SPL subber fra pioneer, 2 amper og dro nesten 147dB i en Opel Omega sedan, han hadde laget subkasser utav 2 svære avløpsrør, så det funker jo forsåvidt, hehe..

Comment

Rør er vel sånn teoretisk bedre Stivere, og ingen parallelle flater innvendig.

Comment

Jepp! Og så er det så enkelt å lage Enkle, billige basskasser.

Comment

Hvor får man kjøpt dem da?

Comment

Signa (?) v/Lars Jørgen Skøyen er importør, tlf. 928 43 577. Skal være mulig å kjøpe direkte fra ham mener jeg. Holder til i Son

EDIT: det er selvsagt også mulig å bruke dreneringsrør av PVC o.l.

Comment

Eller så har biltema sånne rør også!
                  Så det lå noen på alnabru i dag, men om det var plass til noe støre en 10" skal jeg ikke si med sikkerhet..
                  Jørgen Dyver - 95 78 60 52

Comment

Kjøp rustfrie stålrør og poler dem opp! Det blir tøft. Eneste prisen da....

Comment

Working...
                    X