Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hertz Mille MLK 165, best i prisklassen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ronny M View Post
    Lotus fristet litt må jeg si ja. Men hva legger du i "snilt" når det gjelder Morel? Blir det tamt mener du, ikkeno noe sprut liksom? Vil jo gjerne ha litt sprut, bare det ikke virker for kaldt og hardt. Liker den varme og silkemyke lyden.
    Hvordan vil du karakterisere lyden til Seas Lotus?

Har forresten hatt et litt eldre sett med Focal 165KP fram til nå, og syns de spilte pent, men har lyst til å ta et steg opp hvis det er mulig til den prisen.
    Vel jeg har ikke hørt sååå mye morel men har hatt et forholdvis dyrt morel-sett (elate) i en gammal volvo, og det låt veldig bra på alle måter, og utpreget varmt og silkemykt, så det er kanskje noe for deg. Det jeg savner litt er å få lyden "rett i trynet" hvis du skjønner.. den store "veggen" med lyd kommer liksom ikke, lyden er mer tilbakelent og bare til stede liksom.

Seas (og det meste annent i referanseklassen) ligger i nærheten lydmessig, men er litt mer frempå, og ikke så "forsiktige" om du skjønner. De må ha masse, masse kraft da. Har forresten kun prøvd inneversjonen i DIY-høyttalere.. ikke i bil så der fungerer de muligens annerledes.

Comment

Nå blei det veldig vanskelig å bestemme seg. Leser mye bra på nettet om de forskjellige som er nevnt her, og har like mye lyst på alle sammen egentlig. Klarer nesten ikke å vente lenger med å handle heller, må ha lyd!

Comment

Nå blei det veldig vanskelig å bestemme seg. Leser mye bra på nettet om de forskjellige som er nevnt her, og har like mye lyst på alle sammen egentlig. Klarer nesten ikke å vente lenger med å handle heller, må ha lyd!
        Tror kanskje jeg ville gått for Seas.. de er kjempeartige, spiller veldig pent og mykt stort sett, men når du drar på får du allikevel skikkelig "punch".

Åssen amp skal du bruke da? Tror jeg ville ihvertfall hatt 150-200w.. kjører 115w på mine hjemme i stua og det holder kun akkurat

Comment

Originally posted by Pappa View Post
          Tror kanskje jeg ville gått for Seas.. de er kjempeartige, spiller veldig pent og mykt stort sett, men når du drar på får du allikevel skikkelig "punch".

Åssen amp skal du bruke da? Tror jeg ville ihvertfall hatt 150-200w.. kjører 115w på mine hjemme i stua og det holder kun akkurat
          Hakk i plata eller?
          Mvh
          Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
            Hakk i plata eller?
            Que? Mente bare at jeg ville tatt seas over Morel..

Men nå har jeg aldri hørt MLK165.. tønsberg er ikke lange veien unna da.

Comment

Det litt sånn som hva vil du ha av en Audi A6 3.0Tdi eller en Bmw 530D ? Bra begge deler, og du hadde nok blitt fornøyd med de uansett. Husk uansett hva du velger så bør du jobbe litt med det området der dette skal monteres slik at det blir bra dempet og elementene blir stabilt montert.
              Mvh
              Lars Engen

Comment

Originally posted by Pappa View Post
                Que? Mente bare at jeg ville tatt seas over Morel..

Men nå har jeg aldri hørt MLK165.. tønsberg er ikke lange veien unna da.
                Joa, men det var sånn hver eneste post jeg leste ;D
                Mvh
                Rolf Try Nygård

Comment

Bare for å legge til enda litt forvirring, så kan jeg jo nevne Hybrid Audio Legatia. L631-3 er det rimeligste 3-veis settet i Legatia serien. Kommer kanskje til å bikke budsjettet litt, veil. pris ligger vel rett over 500pund.
                  Dessuten følger det ikke med passive delefiltre, vet ikke om det gjør det uaktuellt.

Et meget vellåtende sett, som røsker med seg seier på seier i lydkonkurranser "over there".
                  hybrid-audio
                  Test
                  Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Har akkurat kjøpt med MLK165, og inntrykket foreløpig, er på ingen måte ferdig med montering, vinkling, demping og justering, at det gir en litt "kald" lyd når det kommer over 115 db. Merker også at det blir litt grøtete når jeg kommer over 115 db. Men er ikke sikker på om det er jeg som mangler forsterkerkraft eller om det er høytalerne som ikke klarer mer? Jeg er uansett ganske fornøyd med settet, helt til jeg begynner å spille høyt. Men så er vell dette settet laget for å spille pent, og ikke høyt, eller er jeg helt på feil jorde?
                    Nå: Subaru Legacy 2.0R ZK, 2006 Modell

Før: Subaru Legacy 2.0 GL, 1996 modell
                    - Hertz, mille

Comment

Originally posted by Engen Audio View Post
                      Det litt sånn som hva vil du ha av en Audi A6 3.0Tdi eller en Bmw 530D ? Bra begge deler, og du hadde nok blitt fornøyd med de uansett. Husk uansett hva du velger så bør du jobbe litt med det området der dette skal monteres slik at det blir bra dempet og elementene blir stabilt montert.
                      Det er vel ingen tvil om at BMW er best! Dørene er allerede dempet og tettet så godt som det er mulig, så forholdene ligger til rette for å få god lyd.

Originally posted by subaru View Post
                      ...MLK165 gir en litt "kald" lyd når det kommer over 115 db.
                      Jeg har ikke tenkt å spille så høyt at ørene detter av, den tiden er forbi forlengst...

Comment

Originally posted by sicarlse View Post
                        morel har veldig myk lyd syns jeg. er ikke samma skarpe diskanten sm feks focal..
                        yawn.. focal = skarpt... oppdater dine kunskaper!!
                        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by thomasekeli View Post
                          Nei det forstår jeg. Da er det jo også en mulighet og kline til å handle settet splitter nytt for bare 5898
                          Jeg ser forresten at Engen Audio selger Hybrid Ovation 6 for 4298,-

Hvordan er Elate serien? Elate 6 koster 5698,-. Jeg leser at Morels signatur er "sweet and warm", noe som høres bra ut syns jeg. Men nå fikk jeg egentlig bare enda en kandidat å velge mellom...

Comment

Jeg ser forresten at Engen Audio selger Hybrid Ovation 6 for 4298,-

Hvordan er Elate serien? Elate 6 koster 5698,-. Jeg leser at Morels signatur er "sweet and warm", noe som høres bra ut syns jeg. Men nå fikk jeg egentlig bare enda en kandidat å velge mellom...
                            Prisene på Morel har i det siste blitt justert. Elate 6 koster 6598,- nå.
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

Comment

Bestillte Seas Lotus Reference settet... Gleder meg veldig nå

Comment

Bestillte Seas Lotus Reference settet... Gleder meg veldig nå
                                Artig! OT men si ifra hvis du kanskje vil møtes en plass for å prøvelytte hverandres anlegg og slå av en prat, du bor jo ikke så langt unna. Kjenner du Bjaa?

Comment

Working...
                                X