Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål om subwoofer "snudd på hodet"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål om subwoofer "snudd på hodet"

    Vurderer å snu sub-elementet "hin veien", altså med magneten ut. Noken hensyn eg må ta? Vil dette ha noken innvirkning på kassevolumet, eller berre å bygge som "vanlig" og snu elementet slik eg vil? Korleis vil det være å bruke dempemateriale, fyll, i den, når membrane peikar innover i kassa?

    Når det kjem til å feste elementet, skal det skruast på plata på "vanlig" måte, altså slik at skruhauda kjem på innsida av kassa når kassa er ferdig bygd? eller forklart på en anna måte; som om eg berre hadde laga ei "vanlig" kasse med membranet vendt ut, og snudd framplata, med elementet, hin veien... ? For lurer på om eg ikkje berre kan skru skruane omvendt, sette elementet ned mot plata og skru skruane hin veien. Der ligg ei "gummiliste" over alle skru-hulla... så lurer på om det går bra å montere den som forklart over...?
    Dynabel - Soundstream - Pioneer

  • #2
    Slike gummiringer/pynteting kan alltid fjernes for å komme til skruehullene. Det som du må tenke på er volumet av elementet. På det elementet du tenker på så er det 4.2 liter for 12" elementet. Så dette må du ta med i beregningen når du bygger/kjøper kasse. Det er ikke noe problem å snu elementet og du skrur da fra baksiden av elementet og inn i kassen.
    Mvh
    Lars Engen

    Comment

    Working...
    X