Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket batteri trenger jeg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket batteri trenger jeg?

    Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe nytt batteri, men vet ikke helt hva jeg har behov for. Har bare et vanlig biltema batteri nå.

    Har en Alpine MRV-F545 4-kanals forsterker. Den skal drive en Alpine 12" Type-R sub og et par Seas Lotus Reference frontsett. Forsterkeren er oppgitt til å yte 2x125w + 1x500, og jeg regner med at den trekker maks 80A (den har 4x20A sikringer).

    Hvilket batteri, og hvor tykk strømkabel bør jeg minst ha for at forsterkeren ikke skal få pusteproblemer, og lysa på bilen ikke blinker.?

    På dynamoen står det 65A, er det nødvendig å gjøre noe med den, eventuelt bytte?

  • #2
    Like greit å legge opp 50 kvadrat, først som sist Minst mulig spenningstap.

    Av batterier finnes det nok å velge mellom av merker. Apollo/Northstar, Odyssey, Kinetik m.fl.

    Har selv et Northstar NSB40 i bilen min, og det virker aldeles glimrende
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Feks dette http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1193

      eller dette http://www.bilstereospesialisten.no/...=53&c2=416&c3=

      mvh markro
      Passat 3B 1999 mod
      Kenwood, focal, pioneer, hertz

      Comment


      • #4
        Hva er det som er bra med det GZ batteriet? Ser jo ut som et vanlig gammeldags syrebatteri...
        Altfor høy ESR til å kunne konkurrere med de andre.

        Comment


        • #5
          Av de beste batteriene på markedet så skiller det ikke mye (Odyssey, kinetik, northstar etc).Odyssey har vel vist seg å være best av disse. Vi kan jo se på litt batterier i morgen, har de aller fleste odyssey batteriene på lager

          Comment


          • #6
            Originally posted by BeemerZ1 View Post
            Hva er det som er bra med det GZ batteriet? Ser jo ut som et vanlig gammeldags syrebatteri...
            Altfor høy ESR til å kunne konkurrere med de andre.
            Det GZ batteriet er faktisk bra. Nesten på høyde med Northstar fant noen finlendere ut ved en test.
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Hifonic View Post
              Det GZ batteriet er faktisk bra. Nesten på høyde med Northstar fant noen finlendere ut ved en test.
              OK... Bare synes det så litt rart ut

              Comment


              • #8
                Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                Av de beste batteriene på markedet så skiller det ikke mye (Odyssey, kinetik, northstar etc).Odyssey har vel vist seg å være best av disse. Vi kan jo se på litt batterier i morgen, har de aller fleste odyssey batteriene på lager
                Høres bra ut Lars Ove Trenger vel ikke akkurat det råeste batteriet til mitt anlegg, men greit å få bytta ut det jeg har nå ihvertfall.

                Kanskje du må gå løs på dørpanelene mine etterhvert, men det er lommeboka som styrer. Vi kan snakke litt om det i morgen også...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by BeemerZ1 View Post
                  OK... Bare synes det så litt rart ut
                  No shit, ser ut som et syrebatteri som du sier
                  Jonas Tautra
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #10
                    reis på torshov å kjøp apollo 1750 er vel egentlig et northstar batteri. koster 1990kr...
                    samme som dette her http://www.mamut.net/dynabel/subdet579.htm
                    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                    Comment

                    Working...
                    X