Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vurderer PRS bygging. Trenger litt tips.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vurderer PRS bygging. Trenger litt tips.

Hei, etter mye om og men så har eg kommet til at en bil med krefter blir for dyrt med tanke på 15-16.- literen. Så da har eg delvis bestemt meg for å bygge Pioneer PRS.

** Eg valgte heller å bygge noe som spiller DB, lar dette inlegget være og fortsetter på praten i videre inlegg.**

Grunnen til valget av Pioneer PRS er fordi eg er meget fornøyd med de Pioneer produktene eg har hatt og eg vil ha noe som spiller fryd for øyrene, samt høyt.

Dette inlegget er for å få litt tips fra dere andre.
    Eg er heller ikkje sikker på hvilken bil dette skal i, men har vurdert BMW 525 stv, en golf 3 eller noe. Men må være en bil som flytter seg LITT hvertfall (BMW`n er jo helt Ok.)

Det blir litt glassfiber bygg til høytalerene i dashbord, dører og slikt.

Det blir denne elektronikken eg kommer til å kjøpe om PRS prosjektet blir "godkjent" oppi nord.

Spiller
    DEH-P88RS-II

Monoblokk
    PRS-D2000SPL

Sub
    TS-W5102SPL

Komponentsett front
    TS-C171PRS

Komponentsett bak
    TS-C131PRS

4-kanaler
    PRS-A900

Også blir det mest sannsynlig Kicker PKD1 kabelsett, og Maxxima batteri(er)
    Er jo mere også, men er hovedsaklig dette her.
    Vil bare høre meninger fra dere, om det er en bra kombinasjon dette her?

Eg har lagd mål til ny kasse for subben, det blir portet kasse. Den spiller fint da også.
    Kassa er tunet til 35,7hz

Det kommer til å koste litt, men det fine er at eg har allerede subben og ei Hifonics BXi2006D monoblokk, men skal ha mesteparten fra Pioneer untatt kabler og slikt.

Noen som vil komme med innspill?
    Last edited by Larsi; 10-06-2008, 22:24. Reason: Larsi ombestemte seg :)
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

hvorfor ikke bare kjøpe civicen til Anders?

Comment

I motsetning til noen andre personer her i verden, så vil eg bygge selv og ha noe å være stolt av, og ikke kjøpe ferdig bygd.
      Mye skal han ha for civicen da, bare for å spør?

Men det ser ut til å snu dette her.

Det er 70% kjangs på at det blir DB istedet, desverre.
      Da blir det Kicker Solo X18", og Hifonics XX Goliath, og det er snakk om hazardiøse 5kw.

Har enda ikke bestilt noe, så det kan snu igjen. Men har lyst å kjøre noe RÅTT i en Golf 3 eller noe. (snakker da om Solo X18)
      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

hehe, ikke sånn ment

sliter også alltid selv med å bestemme meg, men har hatt både golf 3 med mye db, og andre biler med mer sq lyd, og skulle gjerne hatt et anlegg med god sq, men alikevell kunne dra på med bass osv, og nå ser det ut til at det er på vei inn, med sq kasse bygget av dag,men med potensiale

Comment

Hvordan var golf 3 å bygge i?
          Hva hadde du i den og hvor mye spilte du?

Comment

hadde 2 simple 12" fra xelent og en soundanus 1500x forsterker, i en kasse kastet sammen på en time uten hensyn til tuning eller noe og et gul topp optima batteri. 143db pga mangel på strøm, mens en nabo hadde 2 stk kicker 12" l5, med en kx2500.1 og bikket 150db.. 2 stinger spv 44 batt..

Comment

Høres jo bra ut det.
              Hvordan er det og strekke kabler, oppgradere kabler fra dynamo++, dempe bilen osv?

Da var foresten Kicker Solo X18S bestilt

Comment

hvor kjøper du??

kabel er lett som en plett masse plass alle veier

demping osv er lett, pga god plass å komme til i dører, og lett å demontere intereør på 3'er

og skal du ha Vr6, så påberegn mye i vedlikehold

Comment

Kjøper fra en butikk statene
                  Hørte rykter (etter eg hadde bestilt!) at subben må skrues sammen, men da burde slik info OPPGIS ved salg, spesielt fra en butikk.
                  Så tviler på at den må skrues sammen.. tror den blir levert i ei svær eske, og den er nok montert på ei treplate. Stemmer vel det?

Comment

Hva blir tollavgiften og hvilken butikk bestillte du fra?

Comment

På SoloX er membran/coil en løs del som monteres etter magnet/chassi...
                      Ganske enkelt og greit

Golf 3 er ikke den bilen det er lettest å spille høyt i, men det går jo.
                      Veldig enkel å bygge i ja.

Comment

Hva kom frakta på ?
                        Mvh
                        Lars Engen

Comment

Mer enn at det lønner seg i tid og alt bryet.

Sjekket PM Engen?
                          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Ca 5316.- inkl moms og frakt
                            ca 1.300 i frakt.

Toll er det ikke på bilstereo etter det eg har hørt.

(regnet ut med kursen 5-1, = 5.- per dollar)
                            Sub + Moms + Frakt
                            3245 + 811 + 1260

Så det er nok verdt bryet, og eg har GOD tid å vente så lenge det ikke tar en mnd og 2. Blir jo nesten halve prisen som i norge.
                            Last edited by Larsi; 10-06-2008, 13:33.

Comment

25% moms må du regne med, og det er moms på frakten, så regnestykke ditt blir feil.

3245 + 1260 + 25% = 5631kr.

Veldig kjekt når pakken blir ødelagt under transporten skal jeg si deg.
                              To nye måneder med mail til post/fedex ++
                              Lykkte til, har gått på samme smellen selv.
                              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Working...
                              X