Announcement

Collapse
No announcement yet.

BILLIG bilstereo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BILLIG bilstereo?

    Haisann! Jeg har leita meg frustrert etter et billig bilstereosett. Jeg syns jeg strekker meg økonomisk med å si at jeg kan ha et budsjett på 2000 kroner for en ferdig bilstereo, og med tanke på hva man får av lyd utenfor bilen til den prisen BURDE det ikke være en usaklig pris. Jeg vil IKKE ha stor stygg basskasse, men vil ha bass likevel. Ser for meg no sånt som komponentsett fremme, kun frontsett eller helst også i dørene bak, med fin og grei bass i dørhøyttalerne (5', 6'?). Regner med at en 4x50w mosfelt i selve bilstereoen kan dra dette, og jeg vil altså også ha selve avspilleren (CD, vanlig FM-radio, helst AUX) og ledninger inn i de 2000. Jeg syns det er underlig om dette er å spørre om for mye Er det noen her som kan hjelpe meg?

  • #2
    hmm. tviler på at du får alt dette til kun 2000kr. heller prøv å start med et godt frontsett, og oppgrdere når du har penger.

    Comment


    • #3
      Du klarer sikkert å få dette til om du tek avspelaren utenom prisen. No veit ikkje eg kor stor plass du har til høyttalerene, men sett opp eit alternativ til deg

      Siden du skal drive alt med spelaren har du nok med vanlige høyttaler-kabler: 10 meter med denne burde holde Kabel -150kr-

      Når det kjem til kompsett framme, burde du legge litt i det får å få god lyd, og greit med trykk. Focal er kjent for å levere gode produkt! Her er et 6,5" 6,5" Focal
      Og et rimligare 5,25" 5,25" Focal

      Dette burde såklart drivast med ein ekstern forsterker, men då blir det mange tusen ekstra...

      Nå har du ca 500 igjen til spelar eller høyttalere bak. Dette er litt lite, så må nok plusse på litt. Baller fort på seg ser du:S Du kan legge til 500 å få ein god spelar, som denne: Pioneer

      Nå har du eit oppsett med god lyd til 2500, så kan du kjøpe høyttalere bak seinare. Då ville eg gått for coax siden du skal ha dei i dørene. Litt vanskligare å plassere kompsett der. Så dette kan være eit alternativ: Focal coax 5,25"
      eller Focal coax 6,5"

      Dette har nok gått litt over budsjette ditt, men kanskje kan du ta nokre av produkta å sette sammen med noko anna
      Dynabel - Soundstream - Pioneer

      Comment


      • #4
        Hvis du går for en Pioneer DEH-2000MP spiller til veil 1349,- som har aux i front.
        http://www.engenaudio.com/Produkter/.../deh2000mp.jpg

        og ett Fusion Encounter EN-CM525 5,25" komponentsett til veil 899,-
        http://www.engenaudio.com/Produkter/Fusion/EN-CM525.jpg

        sammen med det du trenger av kabler så kommer det på 2000,-
        Mvh
        Lars Engen

        Comment

        Working...
        X