Announcement

Collapse
No announcement yet.

6.5" mellomtone finnes det

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 6.5" mellomtone finnes det

    Finnes det ren 6.5" mellomtone eller er det bare mellomtone/midbass.

    Spørsmålet mitt er følgende: Har et par Pioneer TS-T01RS (ODR)diskanter
    og kunne tenkt meg noen mellomtoner som passer til disse, gjerne større enn 4". Pris rundt 5000.-

    Skal ha dette til vinterprosjektet mitt. Enten blir det 3 veis i dashen eller diskant og mellomtone i dashen og midbassene der de står i dag (dørene).
    Mellomtonen jeg har i dag er AD M40NEO http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=582

    Tar gjerne mot forslag.

    Tore
    1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
    Pioneer, AD, Audison, Soundstream

  • #2
    Mellomtone kan du få helt opp i 12" (og sikkert over) om du ønsker det. Men det er viktigere å vite hva slags frekvensområde du hadde sett for deg og hvordan det hele skal vinkles...

    PHL 1120 spiller ned til ~300 hz og skal være meget, meget god. $136 per stykk fra The Blue Planet Store. Dataark her.



    EDIT: gikk nok litt fort i svingen der. Å dele så høyt som 300 hz mellom en mellomtone på dashbordet og en midbass i døra kan gi litt snodig lydbilde, sannsynligvis er det bedre å ha muligheten til å dele nedover mot ~150 hz. De fleste 6-tommere som er brukbare oppover til 3-4000 hz vil "gjøre jobben", et av alternativene er PHL 1360 som koster $152 per stykk.




    B&C 6NDL38 er et annet alternativ, $130 per stykk fra US Speaker.

    Last edited by epifant; 15-06-2008, 03:14.

    Comment

    Working...
    X