Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drar forsterkerne mine anlegget?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    du får splittere.
    men skal du ha høytalere foran og bak er det beste å strekke 2 phonokabler

    Comment


    • #17
      Hm, jeg skjønner ikke riktig. Altså, jeg skal koble frontsettet til forsterkeren på spiller`n, basserne, og settet i hattehylla skal ha hver sin forsterker.

      Comment


      • #18
        Gikk da ut i fra at du koblet både frontsettet og baksettet på ampen.
        Visst du kjører frontsettet på spilleren trenger du bare en phonokabel bak i kofferten.

        Comment


        • #19
          Okei, det jeg tenkte (=

          Men jeg skal styre 2 forsterkere, da må jeg vel ha 2 kabler? eller kan jeg kobler forsterkerne sammen? Ellers må jeg da bruke en splitter og kjøre en kabel i hver sin forsterker? Er første gangen jeg skal prøve meg på noe som heter bilstereo så er veldig noob.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Clerion View Post
            Okei, det jeg tenkte (=

            Men jeg skal styre 2 forsterkere, da må jeg vel ha 2 kabler? eller kan jeg kobler forsterkerne sammen? Ellers må jeg da bruke en splitter og kjøre en kabel i hver sin forsterker? Er første gangen jeg skal prøve meg på noe som heter bilstereo så er veldig noob.
            Er det en firekanals forsterker, må man ha 2 phonokabler.
            Alpine 9855r
            x2 Dynabel BF2252
            Seas Lotus Reference

            Comment


            • #21
              Så da trenger jeg altså 4? Damn, da håper jeg det sitter på den jeg skal kjøpe brukt =P

              Hvordan går det med spiller`n da egentlig? Splittere? Eller er det nok porter? Er en Pioneer DEH-3900MP spiller
              Last edited by Clerion; 24-06-2008, 17:09.

              Comment


              • #22
                du får tak i splittere de fleste steder, men det er jo ikke den mest optimale løsninga med tanke på justering og slik på selve spilleren. med å trekke en kabel, for så å feks splitte den i to; en til bassforsterkeren din, og en til 6x9 forsterkeren din, så vil du miste muligheten til å justere disse hver for seg.

                har spilleren din mange UTGANGER bak, altså tell uten om den det kanskje står AUX IN på, så bør du bruke så mange som mulig av de, og heller trekke flere signalkabler. til ditt bruk kan du fint handle signalkabler på biltema eller clahs ohlson
                mvh Sindre Carlsen

                Comment


                • #23
                  Slik ser den ut bak:http://www.pioneer.co.uk/images/prod...back_large.jpg
                  Da kjører jeg rca og en remote-kabel mellom spiller og forsterker? eller har jeg bæsja meg ut?
                  Last edited by Clerion; 25-06-2008, 23:37.

                  Comment

                  Working...
                  X