Heisann!
Vurderer sterkt å kjøpe meg nye høyttalere. I Første omgang vil jeg starte med ett komponentsett, samt en forsterker til disse. Sub får komme senere. Problemet er at jeg ikke aner hva jeg skal kjøpe. Jeg er ute etter høyttalere som spiller engasjerende, med litt trykk.
Har lett litt, og synes disse ser spennende ut:
Focal 130A1
Focal 130v1 - Kanskje min favoritt ATM.
Hertz ESK130
Hertz Hi-Energy
Morel Tempo 5
Vil slippe å modifisere stort, så størrelsen må være 5 1/4", og dybden MAX 60mm.
Av forsterkere så har jeg tenkt litt på dynaBel BF0804 - 4x80 Watt RMS. Den er jo rimelig, men er den bra?
Eventuelt Focal SOLID 4 black - 4 Kanals Forsterker 80W x 4
Den synes jeg dog er litt i dyreste laget. Er den verdt de 1500kr ekstra?
Vil helst holde meg under 4000kr totalt. Men kan strekke meg til 5000kr om HØYST nødvendig.
Vurderer sterkt å kjøpe meg nye høyttalere. I Første omgang vil jeg starte med ett komponentsett, samt en forsterker til disse. Sub får komme senere. Problemet er at jeg ikke aner hva jeg skal kjøpe. Jeg er ute etter høyttalere som spiller engasjerende, med litt trykk.
Har lett litt, og synes disse ser spennende ut:
Focal 130A1
Focal 130v1 - Kanskje min favoritt ATM.
Hertz ESK130
Hertz Hi-Energy
Morel Tempo 5
Vil slippe å modifisere stort, så størrelsen må være 5 1/4", og dybden MAX 60mm.
Av forsterkere så har jeg tenkt litt på dynaBel BF0804 - 4x80 Watt RMS. Den er jo rimelig, men er den bra?
Eventuelt Focal SOLID 4 black - 4 Kanals Forsterker 80W x 4
Den synes jeg dog er litt i dyreste laget. Er den verdt de 1500kr ekstra?
Vil helst holde meg under 4000kr totalt. Men kan strekke meg til 5000kr om HØYST nødvendig.
Comment