Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny forsterker og frontsett i BMW E39, Trenger tilbakemeldinger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny forsterker og frontsett i BMW E39, Trenger tilbakemeldinger

    Heisann!

    Vurderer sterkt å kjøpe meg nye høyttalere. I Første omgang vil jeg starte med ett komponentsett, samt en forsterker til disse. Sub får komme senere. Problemet er at jeg ikke aner hva jeg skal kjøpe. Jeg er ute etter høyttalere som spiller engasjerende, med litt trykk.

    Har lett litt, og synes disse ser spennende ut:

    Focal 130A1
    Focal 130v1 - Kanskje min favoritt ATM.
    Hertz ESK130
    Hertz Hi-Energy
    Morel Tempo 5

    Vil slippe å modifisere stort, så størrelsen må være 5 1/4", og dybden MAX 60mm.

    Av forsterkere så har jeg tenkt litt på dynaBel BF0804 - 4x80 Watt RMS. Den er jo rimelig, men er den bra?


    Eventuelt Focal SOLID 4 black - 4 Kanals Forsterker 80W x 4
    Den synes jeg dog er litt i dyreste laget. Er den verdt de 1500kr ekstra?

    Vil helst holde meg under 4000kr totalt. Men kan strekke meg til 5000kr om HØYST nødvendig.

  • #2
    Bumper denne. Virkelig ingen som har noen innspill?

    Comment


    • #3
      Hvis jeg skulle valgt et frontsett fra listen din så ville jeg valgt dette Focal 130v1. Har brukt Focal 130v1 før i bilen så dette er et fronsett jeg kan anbefale deg.

      Men jeg vil også foreslå dette Pioneer TS-C131PRS, http://www.pioneer.no/no/products/25...PRS/index.html.

      Hvis du bor i nærheten av Tønsberg og har tid så kom på CB showet, den 28 juni. Da kan du også få høre hvordan Pioneer TS-C171PRS spiller. Da jeg bruker dette i min bil.
      Last edited by andreash; 21-06-2008, 20:11.
      Andreas Henriksen
      Citroën C4 2006
      Pioneer ODR, Mcintosh og B2

      Comment


      • #4
        Jeg ville ha vurdert Hertz Hsk130 sammen med en Hertz EP4, det skulle vel bli ca 4298,- og de 298,- kan du sikkert få i rabatt :-)
        Mvh
        Lars Engen

        Comment


        • #5
          holder et par fingre på hertz pakka

          Comment


          • #6
            Ser Hertz EP4 yter 60W RMS, mens høyttalerne Hertz HSK 130 yter 75W RMS. Betyr det da at forsterkeren ikke vil klare å dra høyttalerne helt til topps?

            Hvordan spiller Hertz i forhold til Focal? Hvilket sett har mest trøkk?

            Comment


            • #7
              Høyttalere yter ingen ting. Det eneste watt-angivelsen på høyttalere forteller er hvor mange watt de tåler termisk eller mekanisk før de ødelegges eller tar skade

              Comment


              • #8
                ikke vært borti focal så skal ikke uttale meg om det, bare vet at hertz settet spiller pent og bra

                komposettet yter ingen ting, 75w er det høyttaleren tåler over tid. forsterkeren passer "perfekt" til settet

                Comment


                • #9
                  HSK 130 er nok for dype. De måler 63mm. Tror jeg burde holde meg til ca. 56mm for at de skal passe direkte i dørene.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Zevs View Post
                    HSK 130 er nok for dype. De måler 63mm. Tror jeg burde holde meg til ca. 56mm for at de skal passe direkte i dørene.
                    Kan jo frese ut en ring for å bygge litt ut.

                    Comment


                    • #11
                      Du kan ikke fore ut ca 7 mm ?
                      Mvh
                      Lars Engen

                      Comment


                      • #12
                        godt fler reagerte på det en tynn mdf skive el.

                        Comment

                        Working...
                        X