Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste koblingsmåte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beste koblingsmåte

    Ok. Jeg må starte med at jeg gjorde et panikkjøp!.
    Min USamps XT4000D tok kvelden og jeg sendte den på rep. Fikk høre dette var dumt da selger gjerne tar seg litt god tid. Pokker.
    Lappen nærmer seg fort og tanken på kjøring uten lyd gjorde så jeg kaldsvetta nedover ryggen.

    Hva gjorde jeg?
    Jeg gjorde noe som står imot alt jeg står for.
    Jeg Bøy på en Fence Audio RSA1200, "500W" 2-kanaler og en Fence Audio 2x12" basskasse. Fikk rakkle for 300 spenn og håper det holder til jeg får igjen USampsen min.


    Så til spørsmålet

    Hvordan koble dette best mulig?


    Produktinfo:

    12"x2 SUBWOOFER
    50 OZ MAGNET
    MAX POWER:800W
    IMPEDANCE: 4 OHM
    PAPER CONE FOAM EDGE
    4-LAYERS VOICE COIL(AL): 2"
    FREQ. RESP.: 30-300HZ
    SPL: 90B/W/M

    2 kanaler
    Effekt Max musikk brokoplet i mono 500W <-- JAAaaAAaaAA!!!
    2*250W/4ohm
    2*65W/2ohm
    Frekvensrespons 10Hz . 30000Hz.
    Signal/Støy forhold 90dB
    Sikring 20A

    Ja jeg veit det suger. Drit i det
    Pioneer - USamps - REaudio - Evus

  • #2
    bruk forsterkeren i brokoblet

    kobble sammen begge + på basserne og da blir det fra forsterker (+) til begge basserne på + siden.
    og det samme på - siden
    VW Golf 4
    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
    Simen Sormbråten

    Comment


    • #3
      Da kommer den ampen til å smelte tror jeg hvis du skal brukoble den ned i 2 ohm.
      Kan jo bare koble et element på hver kanal? Da får den kanskje litt kontroll på elementene også.


      Hehe jeg har en Bøss audio jeg skal bruke til jeg får fylt opp lommeboka igjen.. skal prøve litt med aktiv deling og dette er eneste ampen jeg har bortsett fra en Audison som driver fronten passivt nå Bøss'n er ganske stor og tung da, og oppgitt til 2x110W, så tror den skal klare kanskje 40-50 watt reellt men håper ikke lyden er helt på trynet (men de fleste amper låter jo akseptabelt sålenge de ikke blir presset)..

      Comment


      • #4
        Trur jeg skal koble den i 4ohm først så får jeg heller eksprimentere litt med den når jeg får igjen jenta mi fra rep
        Pioneer - USamps - REaudio - Evus

        Comment

        Working...
        X