Announcement

Collapse
No announcement yet.

Proson 2x12" kasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Proson 2x12" kasse

    Blir sikkert stempla som en dust her nå men for en liten stund siden kjøpte jeg meg en slik kasse på netthandelen for 500 spenn+frakt.

    Etter å ha stått lenge grunnet 1 barn og 1 bil har jeg nå fått kassa bak i min Golf 2.

    Dette er satt opp med en Phoenix Gold MS275 Skikkelig oldschool forterker som jeg har blitt så glad i at jeg må bare bruke den og den fungerer utmerket brokobla i 2 ohm. Effekten skulle være rundt 300 watt ekte vare.

    Har 30mm2 kabler og 100amp anl sikring, jord ditto kabel så kort som mulig.

    Dyreste Clas Ohlson Signalkabel uten remote.

    Sony CDX-R3300 headunit.

    Delt på 73hz db/okt har jeg ingen anelse om men det er perfekt!

    Magnat 6x9 i hattehylla og billige jalla 5 tommere 2 veis i døra som ikke høres siden de spiller imot setet. (dette satt i bilen når jeg kjøpte den)

    Til min STORE overraskelse låter den kassa til 500 spenn utrolig bra!!!
    Har hatt endel store anlegg i biler tidligere og veit hva lyd dreier seg om (ingen fjortisråner) Hadde samme oppsett bortsett fra EmPhaser 12" SPL element i ei riktig kasse i den andre Golfen jeg har og det ble langt fra hverken samme trøkk eller lydkvalitet.
    Speller reint så drøvel'n dirrer


    Men desverre klarte ikke resten av anlegget å henge med. 6x9 ble så påvirka at det ble bare graut i midbassen, og de idiotiske 5 tommera speller jo rett i setet.

    Planen nå er å Sette inn Et sett DLS reference 5" 2 veis foran og 2 Boston Acoustics 6x9 (synd det ikke er de gamle 797) i kasser i hattehylla og håpe de har litt mer kontroll. Samt kjøpe ny Pioneer deh-p6900ib/590ib Premier.

    Uansett blir det fler Proson 2x12" kasser på Netthandelen!

    Håper på forståelse fra ekspertene her med lomma full av $$$$$$. Jeg har hus og barn så dette er bare hobbyprosjekt i pendlerbilen som skal koste minst mulig og låte best etter forholdene.
Working...
X