Announcement

Collapse
No announcement yet.

audison - dårlig?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Megabillig View Post
    Er det Pål som har fortalt deg dette? Dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Nå mister derimot Installbay Soundstream for det agenturet har vi fått. Hvem voldtar hvem sier du? Utrolig så mye løgn du og andre biter på.
    Er nok ikke Pål som har nevnt dette, ikke at jeg ikke har snakka med Pål om dette, men han er ikke kilden til dette. Hvem som er kilden skal du drite i.

Og takk for at du sier ifra du skal "få" agenturet på soundstream, et merke ved siden av morel jeg i hvertfall skal holde meg unna.

bra produkter, kranglefanter som importører..

btw: Jeg vet godt hva IceAudio har som grunn til å slutte med audison og jeg kan forstå det, men at de har laget ris til egen bak inrømmer de nok ikke. La useriøse forhandlere (som deg selv) selge high end utstyr uten å gi kunden info om rett bruk fører med seg en del feil prosent på produkter.
    Også at elektromedia er ganske sære på hva importøren selger av andre produkter har vel også virket inn på beslutningen IceAudio og din "Bjørn Olav" tok. Dette er vel også en av de største grunnene til at du sitter med Soundstream agenturet nå.
    Problemene var ikke så store før focal kom med egne forsterkere, noe man også så på prisene på Focal når Ice slutta med audison.

Jeg gir totalt faen i hvem som selger hva, bortsett fra i de to nevnte tilfeller, men å fortelle en kunde at det er mye feil på audison er løgn. Å trekke den konkulsjonen ut fra feil bruk av utstyr er latterlig, men du har vel blitt fortalt noen "løgner" du har bitt på

Litt synd for IceAudio at du kommer her med en side av saken og tror du vet mye bedre enn andre
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Makan

Vel nå har jeg fått brukt litt tid rundt omkring inne på forumet, må si jeg blir litt skuffet når jeg leser slike det jeg vil kalle skitt kasting tråder, dette trodde jeg folk la igjen på bilforumet og andre steder men men..

Det er greit og si meningen sin om sine egne erfaringer, men man trenger vel ikke nødvendigvis gå til "angrep" på de som prøver og gjøre sitt for at vi kan få handla det utstyret vi ønsker.

For og si det slik vis ting er så utrolig dårlig som noen skal ha det til, hvorfor brukes det i dag av personer som er med i norgestoppen og i utlandet, jeg har ikke vært på utlandske messer og konkurranser selv, men har en bekjent som sanker bilder og info for meg når han er ute, og audison er jo også godt mye brukt og gjør det bra så, kan det være så dårlig?.

Og hva med soundstream, tror det også er et godt merke selv jeg, for når i miljøet rundt som dette forumet er tiltenkt så sier folk at en som bruker ss har rimelig god peil på hva han gjør, og for å være helt ærlig da jeg var utfordrer var han en av 2 personer som virkelig åpnet opp ørene mine hva lyd var.

Og hva angår priser osv.. så hørte jeg også noen rykter en forleden så om disse stemmer så skal en være forsiktig med og påstå at en produsent er dårligere en andre... de kan i visse tilfeller være en og samme.

I den stunden jeg selv har holdt på med dette har jeg alltid prøvd og ha et åpent sinn til alle og de forsjellige løsninger og produkter som de har.
      Det tror jeg er viktig og det er faktisk ikke alle som gjør det, husker da jeg begynte og konkurere i 04 da hadde jeg noen mellomtoner som var ganske omdiskutterte, plasseringsmessig, 1 av 5 personer som ikke liksom ga utrykk for at dette bare var tull etc.

Men som gikk inn i bilen med et objektivt synspunkt, og ga meg de possitive og negative sider ved mitt valg, var Anders.

Poenget er at i denne bransjen så skjer det mye på kort tid, og jeg tror det viktige er og være åpen for det meste, det er lov og være kritisk men saklig og som nevnt her en sak har 2 sider, og slik er det i miljøet her også.

Så vis du vil påstå at det er masse feil med et produkt, ta det du har i dag,eller det du mener er bedre, finn alle feilene som er med det, sett opp en statestikk hvor de samme feilene og testene er utført på begge produkter og at disse er gjort under samme forutsettninger så har du i det minste et ærlig svar.

Fikk et spørsmål på tråden min her en dag,
      "må du snart med begynne stereon"

Her er grunnen til at det tar tid, jeg leter etter den importøren som jeg kan være sikker på at jeg får like god backing som tidligere på servicesiden, og kansje enda bedre i forhold til produktavtaler, samt at han har produkter som henger med i den klassen det er nødt til for å kunne konkurere seriøst med.

Så dette legger jeg som regel vekt på når jeg leter etter samarbeidspartnere.

Så Det børr være en seriøs importør med et seriøst produkt, det er det jeg ser etter i bunn og grunn.

Vel for og være helt ærlig synes jeg denne tråden dro litt i feil rettning siden det begynte og handle om folk og pers.. å ikke produkter men dem som selger dem..

Og det og spekulere hvorvidt høylydt hvem som har sagt hva etc, det hører hjemme på pm etter min mening.
      Det er ingen grunn til og anta og påstå at det er visse som har sagt ditt og datt fordi at en ikke kansje har det beste forholdet til vedkommende.

Men men da har i alle fall jeg sagt meningen min, back to topic

Hvilket jeg tror var er audison dårlig?

Konklusjon, spørr dem som har brukt det og dem som bruker det, og andre som er i miljøet og har vært her en stund, gjør opp din egen mening, og har du lyst til og satse på det så gjør du det.
      Hugo
      WWW.HUGOH.NO
      Ford sierra (Rockford Fosgate,Polk audio,Pioneer)
      Toyota Camry (Audison, Hertz, Pioneer)

Comment

Originally posted by Megabillig View Post
        Er det Pål som har fortalt deg dette? Dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Nå mister derimot Installbay Soundstream for det agenturet har vi fått. Hvem voldtar hvem sier du? Utrolig så mye løgn du og andre biter på.
        Når du først snakker om løgn; kan du være så inderlig snill å svare på følgende spørsmål:
        Er det sant at Installbay mister Soundstream-agenturet fordi dere har fått det?

Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Som i mange andre tilfeller, serverer Megabillig her en "bøtte med dritt".

Det er veldig lenge siden Pål uttrykket en misnøye over for meg vedrørende Epsilon Electronics ( firmaet som eier Soundstream, Power Acoustics, Farenheit, SPL Audio og Kole) sin måte å opptre på. Pål opplevde mange av de samme tingene som gjorde at jeg var missfornøyd med firmaet når vi hadde importen. Dette er derfor ingen ny ting. Pål har i motsettning til hva jeg gjorde, valgt å fase ut SS sakte men sikkert for ikke å skape den usikkerhet som jeg trolig gjorde når vi kuttet tvert. Det er meget bra gjort. Det er derfor ikke snakk om at Installbay mister SS. Og for å si det slik; det er liten vits å sitte på SS etter å ha fått inn agenturer som Audison og Hertz, spør du meg.

Når det gjelder Elettromedia og Audison, har jeg førlgene kommentar:

Ingen skal ta fra Elettromedia æren av å bygge noen av markedets beste forsterkere. Heller ikke høyttalere, gjennom Hertz. Det er bunnsolide produkter som leverer varene.
          ICE Audio hadde sine grunner til å droppe agenturet, det må man bare respektere. At to firmaer bryter samarbeidet, trenger nødvendigvis ikke bety annet enn dårlig kompatibilitet og ulike prioriteringer. Slikt skjer i forrettningsverdenen. Man trenger ikke plassere "svarteper" av den grunn.
          Det å begynne drittkasting i den ene eller den andre rettningen, blir bare for dumt.
          I visse sammenhenger utvikler dette seg til en "pissing contest" hvor det krangles om hvem som er snillest og best; ICE Audio og Bjørn Olav, eller Installbay og Pål. Begge er fantastiske firmaer å ha med å gjøre, og begge personene er genuine entusiaster. Begge firmaene sitter på produkter jeg anser blandt markedets beste, og det kunne aldri falle meg inn å selge produkter fra noen andre importører, bortsett fra Genesis.

mvh

Glenn
          Glenn Solie

Frittstående konsulent

Comment

En ting jeg lurer litt på.... Hver gang megabillig er omtalt, uansett hvor, så kommer de nesten med en gang og starter skikkelig drittkasting. Sitter dere å googler "megabillig" hver bidige dag for å se om noen har skrevet noe negativt om dere?
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

Comment

Synes det er DRIT kjipt at Pål ikke skal ha SS lenger, nå som jeg har kjøpt XXX 15 + XXX 10 000 x 2 (fant ut 3 uker etter at jeg hadde kjøpt det at han skulle kutte ut SS) Hadde jeg vist at Installbay skulle slutte med SS hadde jeg aldri kjøpt det heller

Comment

Det er jo fett det, Morten. Du får sikkert superpris på "Megabillig.no"-klistremerker til Mini'n.

Comment

Originally posted by spade View Post
                  En ting jeg lurer litt på.... Hver gang megabillig er omtalt, uansett hvor, så kommer de nesten med en gang og starter skikkelig drittkasting. Sitter dere å googler "megabillig" hver bidige dag for å se om noen har skrevet noe negativt om dere?
                  Hei,

Lenge siden jeg har vært innom her men du har lov å tro noe annet. Folk som tipser oss om skitslenging. Da er det artig å ta seg en tur hvis jeg gidder. Vi har annet å gjøre enn å leve på bilforumer. Kundene finner oss, ikke omvendt. Samme kamerat klanen som er ute av seg ser jeg. Ikke noe å bry seg om. Disse folka lyver så de tror det selv. Gammel vane vet du.

Noen må være slik for å overleve. Folk uten samvittighet.
                  Per Pedersen
                  Importør av Soundstream, Solid Audio, Cutting Edge, Presence, A/D/S
                  www.megabillig.no

Comment

Working...
                  X