Announcement

Collapse
No announcement yet.

hva er best for å få trykket inn i en sedan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hva er best for å få trykket inn i en sedan?

    hva må gjøres for å få best mulig bass inn der jeg sitter på en sedan
    bilen det er snakk om er en opel vectra b

    tenker da på hva slaks kasse som må bygges og hvordan den bør plasseres
    Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

  • #2
    det du bør bygge er en båndpass kasse.. hvor at du bygger sub'en eller sub'ene inni en kasse hvor du kjører eventuelt 1 eller 2 porter opp og igjennom hatthylla...

    link til en tråd:
    http://www.bilforumet.no/bilstereo/1...-b-ndpass.html

    en link til en side:
    http://www.k-design.no/auto/tips-audio-basskasser.asp

    håper dette kom til nytte

    Comment


    • #3
      hva er best uten å ødelegge bilen da?

      peke bassporten mot skiposeluka?
      Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

      Comment


      • #4
        Vis du er redd får å ødelege bilen så kan du vel si hvordan elementer og forsterker(e) du skal ha?
        Jeg vil vel si at det skal vel litt til å ødelege bilen, men når sveise sjøtene ryker så får du poste et bilde da...

        Men å bygge en båndpass kasse som tigerbilen sier gir vel best trykk ja...
        Jørgen Dyver - 95 78 60 52

        Comment


        • #5
          Originally posted by OpelPower View Post
          Vis du er redd får å ødelege bilen så kan du vel si hvordan elementer og forsterker(e) du skal ha?
          Jeg vil vel si at det skal vel litt til å ødelege bilen, men når sveise sjøtene ryker så får du poste et bilde da...

          Men å bygge en båndpass kasse som tigerbilen sier gir vel best trykk ja...
          Det kan sikkert mente var at han ikke ville ødelegge hattehylla.

          Comment


          • #6
            planen er å stille i dbdrag hehe
            Focus Acoustics er subbene
            og forsterker kommer når jeg får spart opp etter subbene og stylinga er kjøpt:P

            mente hattehylla ja
            Last edited by Andy89; 24-06-2008, 17:11.
            Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

            Comment


            • #7
              Noe du kan prøve i sedan er en kasse med sub og porten på samme side. Sette kassa helt til høyre i bagasjerom spillende mot venstre side av bagasjen. Alle jeg har fått til å prøve dette sier det funker bra
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #8
                hva vil funke best av det og å lage en båndpass og lage port i mdf som jeg tilpasser til skiposeluka og tetter rundt?
                Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                Comment


                • #9
                  Så vidt jeg vet så er ikke Opel vectran så tett som for eksempel en merce, eller bmw sedan, så før du begynner med noe stor prosjekt, kan du prøve å sette subben så den spiller helt vanlig mot baksetet på bilen..Og legge ned setet når du skal på dbdrag,funket bra i bilen til brorsjan som hadde en passat sedan..Prøv med en vanlig bassrefleks kasse..
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    jeg skal ikke bare bruke subbene når det er dbdrag, bruker de når jeg kjører bilen til vanlig og
                    så jeg vil ha det som gir mest bass uten å ta ned setene
                    Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Andy89 View Post
                      jeg skal ikke bare bruke subbene når det er dbdrag, bruker de når jeg kjører bilen til vanlig og
                      så jeg vil ha det som gir mest bass uten å ta ned setene
                      den gang jeg hadde sedan brukte jeg bassporter i hatthyllen og det ble utrolig mye bedre enn når det var helt stengt.
                      det Hifonic sier er bra det å. prøvde det en gang, men fikk ikke helt plass til kassen siden den var bygget for å stå på tvers i bagasjen min.
                      Prøve seg frem pleier å bli kjempe bra<3 hehe
                      Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                      Comment


                      • #12
                        Hvordan vil det bli i en bil som orginalt har hull for høyttaler i hattehylla hvis du bare fjerner høyttalerene og boksene under dem?
                        Vil de hullene være tilstrekkelig store til at trykket kommer godt inn i kupeen uten at det oppstår resonanser?

                        I mitt tilfelle er det snakk om BMW E36, men sånn generellt ...

                        Comment

                        Working...
                        X