Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal ha ny 12", har forsterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skal ha ny 12", har forsterker

Hei.

Har nettopp kvittet meg med basskassa mi med 2 x 12" soundstream xpro 12. Grunnen var at jeg fikk jo ikke plass til noen ting i bagasjen Nå tenkte jeg at jeg skulle holde meg til en 12", for å få mer plass. Forsterkeren jeg har er en : http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=156&id=1630 .. Har tenkt til å bruke denne, og kjøpe en 12".. Har tittet litt på Ground ZerO: http://bassbrothers.no/display.aspx?...10&prodid=1192 .. Har en kompis som har denne, og vi testa den med min forsterker.. Ble egentlig veldig bra lyd. Noen som har noen inspill, eller andre forslag i ca samme prisklasse?

Tja.. Jeg ville faktisk vurdert en enda kraftigere, om jeg kan kalle det det, sub..

Den forsterkeren du har er ganske heftig igrunn, så det går fint med en sub som er litt mer heftig også..

Det er mulig du må litt opp i prisklasse såklart, men det finnes mange gode tilbud rundt omkring.. Hva slags lyd er du ute etter? fin lyd, eller bare masse bass?
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

Comment

Da jeg ikke vet om hvordan type bass du ønsker så vil jeg foreslå noe som kan brukes til det meste.

Soundstream har akkurat lansert sin Reference R1 subwoofer, og de første elementene har ankommet Norge.
      http://www.soundstream.com/subwoofers-ri.htm

De blir dyre, 7990,- veil utsalg for 12" . Importøren har satt en intro pris på 3000,- på de første 20 elementene som kom, jeg har igjen 1 stk 12" på lager til denne prisen.

Jeg bruker selv dette elementet i privatbilen og er storfornøyd med den selv med en litt liten forsterker.
      Mvh
      Lars Engen

Comment

Jeg er på utkikk etter fin lyd, ikke mye bass.. Det er jo greit med bass, men ikke alt for mye.. 3000 blir hakket for dyrt egentlig.. Noen hundre kroner billigere hadde ikke gjort noe..

Comment

Originally posted by MiljO View Post
          Jeg er på utkikk etter fin lyd, ikke mye bass.. Det er jo greit med bass, men ikke alt for mye.. 3000 blir hakket for dyrt egentlig.. Noen hundre kroner billigere hadde ikke gjort noe..
          Hva med en Kicker L5 12" 2200 + ev. frakt
          Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
          Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
          post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

Comment

den nye hertz hx 300 burde levere sakene for deg til denne prisen.

du får denne med både enkel og dobbel spole.

http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=729
            Passat 3B 1999 mod
            Kenwood, focal, pioneer, hertz

Comment

Hvordan er denne da? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
              Last edited by MiljO; 26-06-2008, 19:08.

Comment

er god den pioneer subben også men jeg ville fortsatt gått for hertz subben. hertz subben låter også veldig bra i liten kasse. både lukket og portet.
                Passat 3B 1999 mod
                Kenwood, focal, pioneer, hertz

Comment

På pioneer bassen står det anbefalt kassevolum: 22,6 liter.. Noe som vil si ganske lite? Hvor mye koster en slik kasse til denne bassen, hvis jeg ikke vil lage den selv?

Comment

gå inn på installbay.no, der er det masse kasser

Comment

Tenkte jeg skulle bygge kasse selv.. Men har ikke mdf plater, går det bra med sponplater? eller blir det rævva?

Comment

22mm standard spon går fint

Comment

OKey... da er den saken løst Men er det noen som har lyst til å komme med forslag på noen mål til kassa? er ikke så god på dette, så vet ikke hvordan jeg skal vite det.. Kassa må være på ca 28 l..

Comment

har du noen mål av baggasjen så kassa kan tilpasses etter, for eksempel maks høyde og sånt, har du nedfellbare seter???
                            VW Golf 4
                            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                            Simen Sormbråten

Comment

Har nedfellbare seter... H: 51 cm B:95 cm D:98 cm .. Hadde noen kommet med noen mål hadde dette vært helt sheriff Har en kompis som har en kasse på 30 liter.. Kan jeg bygge lik den, selv om det blir 2,3 l for mye i forhold til anbefalt?

Comment

Working...
                              X