Announcement

Collapse
No announcement yet.

kondis vs batteri??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Blir feil å sammenligne kondis mot batteri.

Kondis er en liten hjelper for batteriet for å si det slik. Der batteriet ikke klarer mer så skal kondisen steppe inn og gi det lille ekstra... Hadde man sett på frekvenskurver, så ville du fått flate topper om batteriet ikke hadde klart mere. Likestrøm dreper elementere sakte men sikkert, dette hjelper kondensatoren med og lyden blir også bedre.

Når det kommer til kondensatorer så tror jeg det er mye piss ute å går. Ser fler og fler som kommer står at de har både 8, 12 og 15 Farad. Men størrelsen blir mindre og mindre... Disse ville jeg nok styrt unna, da jeg ikke tror det er faktiske farad. Jeg ville heller hatt en 3Farad kondensator på størrelsen av en skoeske enn en 12 Farad på størrelsen av en kaffekopp....
    MSN: smack_me@hotmail.com
    IRC: #bimmers.no @ quakenet

Comment

Litt halvveis OT, men jeg husker tiden da jeg bygde annlegg for første gang. Da fantes det kun 0.5F og hvis du var kongen på haugen så hadde du klart å få tak på 1F.

Den gangen var kondensator den magiske løsningen på alt.

Comment

kondis er ikke svar på alt,bare nesten.Etter at jeg fikk inn den kondisen så har jeg begynt å høre symbaler og etterklangen på disse + at jeg kan høre god forskjell på alt som skjer i toppen.
        Hørte selfølgelig symbaler å triangler før også men ikke men den klarhet og klang.
        Før kunne jeg også få dynamostøy hvis jeg hadde litt for høy gain,nå er det bare å skru opp og ingen støy.
        Det låter ganske mye røddigere og kjappere nå.

Hvet ikke heltnår dynnamoen kommer da det norske toll og postvesen kan være trege.

litt ot men første gang jeg bestilte bildeler fra utlandet med express via posten tok det en dag fra amerika til norge og 3 uker derfra til meg.
        DE unnskylte seg med at de ikke klarte å finne noe kvittering for innhold.

Kvitteringen var på a4 ark med store oversiktlige bokstaver lagt i en slik gjenomsiktig lomme av samme størelse og festet på toppen av esken.
        DER var alle opplysninger inkludert navn på deler og serie nummer pris pr stk og total........
        siden dem ikke fant dette krevde dem en tilatelse fra meg til å åpne pakken som på død og liv måtte være skriftlig og sent med post.

så vi for se

Comment

Originally posted by 2fastgt4 View Post
          kondis er ikke svar på alt,bare nesten.Etter at jeg fikk inn den kondisen så har jeg begynt å høre symbaler og etterklangen på disse + at jeg kan høre god forskjell på alt som skjer i toppen.
          Hørte selfølgelig symbaler å triangler før også men ikke men den klarhet og klang.
          Før kunne jeg også få dynamostøy hvis jeg hadde litt for høy gain,nå er det bare å skru opp og ingen støy.
          Det låter ganske mye røddigere og kjappere nå.

Hvet ikke heltnår dynnamoen kommer da det norske toll og postvesen kan være trege.

litt ot men første gang jeg bestilte bildeler fra utlandet med express via posten tok det en dag fra amerika til norge og 3 uker derfra til meg.
          DE unnskylte seg med at de ikke klarte å finne noe kvittering for innhold.

Kvitteringen var på a4 ark med store oversiktlige bokstaver lagt i en slik gjenomsiktig lomme av samme størelse og festet på toppen av esken.
          DER var alle opplysninger inkludert navn på deler og serie nummer pris pr stk og total........
          siden dem ikke fant dette krevde dem en tilatelse fra meg til å åpne pakken som på død og liv måtte være skriftlig og sent med post.

så vi for se
          haha, tullinger vettu
          Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

Working...
          X