Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av nye subwoofere, anbefalinger?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp av nye subwoofere, anbefalinger?

    Hei!

    Tenkte jeg skulle koste på meg 2 nye 12" subwoofere til bilen. Bilen er en Mitsubishi Galant GLi sedan.

    Forsterkeren er en Hifonics BXI 2008D:
    1x 650 watt RMS @ 4Ohm
    1x 1300 watt RMS @ 2Ohm
    1x 2000 watt RMS @ 1Ohm

    Noen forslag til to greie subber? (helst linker med pris)
    Jeg hadde tenkt å bruke mellom 2000-2500,- er dette kanskje for lite?

  • #2
    Hertz 12" Sjekk ut ES 300 (D). Finn sikkert en del snakk om dei her på forumet, men skal være veldig god sq og grett med trykk!

    Kan òg sjekke ut Engen Audio Han har mykje bra, og kjekk kar å snakke/handle med!

    Ellers så kan du også sjekke ut dynabel, seas, pioneer, soundstream, soundsplinter osv osv Mykje bra som er der ute, og du finn sikkert noke du blir fornøgd med til rett prisgruppe.
    Dynabel - Soundstream - Pioneer

    Comment


    • #3
      Originally posted by lydmester View Post
      Hertz 12" Sjekk ut ES 300 (D). Finn sikkert en del snakk om dei her på forumet, men skal være veldig god sq og grett med trykk!
      Nå har jeg 1 x Pioneer TS-3004SPL og syns den er for dårlig, åssen er to av disse Hertz ES 300 D i forhold til pioneer'n?

      Comment


      • #4
        Har 1stk Ground Zero NW12 og 1stk Ground Zero NW15. Begge er smått brukt/testet, definetivt noen råe elementer. 2500,- får NW12 og 3500 får NW15
        Do-It-Yourself - DIY stash

        Comment


        • #5
          jeg kjører rundt med en ES 300 i bilen min nå og jeg synes denne spiller veldig bra, desse synes jeg du burde kjøpe den versjonen med to spoler for da får du kobla de ned i 1ohm og får mest effket til de
          VW Golf 4
          Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
          Simen Sormbråten

          Comment


          • #6
            De på Installbay har kun 1x 4ohm og 2x 4ohm...

            Comment


            • #7
              ja, men så skal du ha to subber da, så da snakker vi 1 ohm
              www.eirikaspaas.com

              Comment


              • #8
                Originally posted by Galant-GLi View Post
                De på Installbay har kun 1x 4ohm og 2x 4ohm...
                Vis du kjøper 2x4ohm spoler så kan du koble vert element 2 eller 8ohm...
                Og vis du kobler vert av elementene i 2 ohm, så leser forsterkeren de som 1 ohm tilsammen...
                Da vil du få ca 1000 rms i 1ohm til vert element..
                Jørgen Dyver - 95 78 60 52

                Comment


                • #9
                  Ok takk for svar

                  Hvilke ville dere valgt av 2stk Hertz ES 300 D og 2stk JBL GTO1202D?

                  Comment


                  • #10
                    Ikke valgt noen av dem kanskje?

                    Help me out people ;p

                    Comment


                    • #11
                      jeg syns hvertfall hertz subben spiller penere.. men så har ikke jeg testa JBL subben så mye da..
                      www.eirikaspaas.com

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by klovnster View Post
                        jeg syns hvertfall hertz subben spiller penere.. men så har ikke jeg testa JBL subben så mye da..
                        Utifra det lille jeg har hørt av JBØ og Hertz, så må jeg si meg enig. Hertz spiller penere. Men smaken er som baken, så det spørs helt ann på hva slags lyd du liker også da.

                        Comment


                        • #13
                          Åssen kasse trives disse i da?
                          Jeg mener å ha lest at båndpasskasse er best for sedan, men er jo avansert kasse å bygge.
                          Port(er) opp i hattehylla?

                          Edit: Satt og lekte meg litt i paint, åssen tror dere disse kassene hadde blitt? Tenker nå på JBL elementene. Hadde det i det hele tatt blitt noe effektivt, eller burde jeg bare gå for en standard lukket/portet kasse med magnetene inn i kassa?

                          Begge kassene har magnetene ut mot plexi'n:

                          Last edited by Galant-GLi; 30-06-2008, 22:39.

                          Comment


                          • #14
                            I praksis ser jeg ingen forskjell på disse to kassene, annet enn utseende, så de bør fungere fint begge to. Spørsmålet er vel om elementene trives i båndpasskasse eller ikke Hertz HX går fin i båndpass, om JBL gjør det vet jeg ikke.

                            Ta en prat med Dag Johansen på forumet her, han er guru på kassekonstruksjon
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment

                            Working...
                            X