Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan er den optimale nettbutikken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan er den optimale nettbutikken?

    Vi planlegger endel endringer på nettbutikken vår og vil gjerne høre Deres meninger og forslag til endringer.

    En av tingene vi vurderer er å sortere alt etter type produkt og og ikke etter meke og type. Som f.eks å legge alle 12" bass under en fane og 4-kanals forsterkere under en annen fane. isteden for å dele det inn i merker og modeller, slik som i dag. Hva syns dere om det?

    Er det noe dere savner på siden, så let us know
    57
    La det være som i dag. Sortert etter merke og type?
    52.63%
    30
    Sortere kun etter type produkt. Eks: alle 12" under ett?
    47.37%
    27
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

  • #2
    dere bude også ha en funsjon du kan sammeligne to eller flere produkter
    VW Golf 4
    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
    Simen Sormbråten

    Comment


    • #3
      syntes det er best sortert etter merke, mest oversiktlig mener nå jeg.
      sound.vision.soul

      Type R

      Comment


      • #4
        Jeg vet ikke om det går, eller om det re mye arbeid. Men det hadde jo kanksje vært en ide å prøve med begge variantene på en side? For eks når man kommer inn på hovedsiden kan man velge merke og type eller velge bare 12".
        Kjører VW Passat 2003
        Vw Caddy 2012 (jobb)

        Comment


        • #5
          Det jeg igrunn savner mest er en ordentlig søkefunksjon.
          Den dere har på siden nå får kun inn treff dersom det er en del av emnefeltet og er 100% likt.

          De fleste gangene jeg søker etter produkter så får jeg derfor 0 treff, til tross for at jeg vet at dere selger produktet.

          Comment


          • #6
            gjør som PS-data da? da?

            List alle når du velger f.eks 12", men de gruppert etter merke
            Så kan man heller liste etter pris osv etterpå.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Originally posted by neptyr View Post
              gjør som PS-data da? da?

              List alle når du velger f.eks 12", men de gruppert etter merke
              Så kan man heller liste etter pris osv etterpå.
              Ja, god ide.

              Comment


              • #8
                Originally posted by neptyr View Post
                gjør som PS-data da? da?

                List alle når du velger f.eks 12", men de gruppert etter merke
                Så kan man heller liste etter pris osv etterpå.
                Eneste måten å løse det på er å skrive merke før modellnavnet, for platformen vår sorterer etter alfabetet. Kan kun velge rekkefølgen på mappenivå og ikke på produktnivå.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Bør gå bra det. "Hertz ES 200" klinger i mine ører bedre som overskrift enn bare "ES 200". Litt mer "personlig" om du vil. Noen vil kanskje mene det er litt smør på flesk, men jeg synes det blir mer helhetlig.

                  Jeg vil tro det går kjappere å sortere på størrelse, antall kanaler osv. Når man handler er det jo som regel nettopp det man har som utgangspunkt, man trenger f.eks. en ny 4-kanaler eller en ny 8-tommer.

                  Og personlig sorterer jeg ALLTID etter pris, lavest til høyest. At ikke Finn.no har det som default synes jeg er underlig, men de har muligens statistikk over hvilke sorteringsmetoder som brukes mest?

                  Comment


                  • #10
                    Er jo flere sider som har sortert etter type produkt (eks. 12"), men som har en liste over alle merker de fører, i en egen "boks" på siden, så man kan trøkke seg til det merket man eventuelt ser etter..

                    Det syntes jeg fungerer meget bra.. Finner fort frem til det jeg ser etter..

                    Var kanskje litt vanskelig forklart, så jeg legger med en link til en side som har det sånn: http://www.autobilstereo.no/index.php?cPath=21_22
                    Mvh.
                    Roy
                    Mob: 40 30 99 06

                    Comment


                    • #11
                      Den funksjonen har du hos oss også, men den ligger ikke så tydelig fremme. Du kan klikke på produsent info når du er inne på en vare, da kommer alt fra samme merke opp, sortert alfabetisk.
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Dette gjelder selvfølgelig alt dere har av bilstereoutstyr, slik at den avdelingen dere har med utstyr som ikke har direkte med bilstereo å gjøre blir utelatt fra endringen? (Tenker på strie, plast, polyester etc)

                        Jeg stiller meg bak de andre sine forslag om å lage en 2-for-1 løsning, der du har alle 12" i ett, men når du har valgt 12", så får du opp alle, men kan sortere etter pris, leverandør, lagerstatus etc..
                        Sture Vedal

                        Comment


                        • #13
                          Enig med overnevnt, veldig god måte å gjøre det på. Pissenkelt er det og. Litt SQL kunnskaper og vite hvordan basen er strukturert i bakgrunnen så kan det fikses enkelt.
                          Massupdate av tabeller for å enkle produktnavnene er jo også alternativet.

                          En filtering/sorterings mulighet er også greit.

                          Søkemotoren fungerte meget bra syntes jeg
                          MSN: smack_me@hotmail.com
                          IRC: #bimmers.no @ quakenet

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by wabby View Post
                            Søkemotoren fungerte meget bra syntes jeg
                            Må si meg uenig.

                            Søk feks etter "subwoofer" eller "bilbatteri" og du får svar "Ingen produkter funnet som matcher dine søkekriterier."
                            Og det til tross for at det ligger både bilbatterier og subwoofere til salgs i netshoppen.

                            Og dersom jeg søker etter "kabel" så får jeg kun opp diverse kabelsko som treff.
                            Det jeg hadde håpet å finne var strømkabler.
                            Last edited by h-75k; 02-07-2008, 14:31.

                            Comment


                            • #15
                              Det er fordi søket kun gjøres i modellnavn, noe som sikkert er litt dumt
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment

                              Working...
                              X