Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lurer på hva som blir best å bygge i en Mazda 323F (Den med vippe lykter)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lurer på hva som blir best å bygge i en Mazda 323F (Den med vippe lykter)

Hei.

Jeg har tenkt til å kjøpe en Mazda 323F (den med vippelykter) og jeg lurte på hva som blir best å bygge med tanke på bass. Vil ha trøkk men det skal ikke låte helt forjævlig heller. Har ikke tenkt å koste på anlegget noe voldsomt med det første. Kommer til å bruke orginale høytalere forran. (Ihvertfall en liten periode). Så jeg lurer på hvilken type kasse vil virke best i mitt tillfelle? Hadde tenkt 2x10" eller 1x12" (Kan gå med 2x12" også).

Sindre
    Kjører VW Passat 2003
    Vw Caddy 2012 (jobb)

hvor mye kroner, evt subb og forsterker til denne?

har 2 Velocity comp. subber og en Velocity *Burning desire.. går for 4k med frakt.

svein

Comment

Egentlig så billig som mulig. Vet det kan bli ett lite problem. (Men er bare lærling enda...) Jeg tenkte egentlig på å kjøpe på Torshov A/D/S/ serien de har der... Vet det er mange som er imot det. Men det jeg egentlig lurte på var hvilken bass kasse som "virker" best i den bilen.

Sindre
      Kjører VW Passat 2003
      Vw Caddy 2012 (jobb)

Comment

om du gir oss en max pris å jobbe ut ifra kan sikkert noen finne noe "bedre" som kan passe til en gitt pris

Comment

Med tanke på bass og forsterker/monoblokk: 2000-3000kr

Sindre
          Kjører VW Passat 2003
          Vw Caddy 2012 (jobb)

Comment

Kasse kan jeg bygge selv. Men må vite sånn ca mål. Ellers så kan jeg bare prøve meg frem.

Sindre
            Kjører VW Passat 2003
            Vw Caddy 2012 (jobb)

Comment

du kan få kjøpe A\D\S forsterkeren min som har brent da, tror jeg hadde litt for mange watt på den så den er ødelagt
              VW Golf 4
              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
              Simen Sormbråten

Comment

A/D/S ville jeg styrt unna, går i protection med en gang.

Comment

hva med dette http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=3172
                  Soundstream Lil Wonder LS50C 5.25" komponentsett, 100W RMS, 35Hz-20kHz
                  veil kr 1595,- Tilbud 800,- (kjøres på spiller foreløbig)

Soundstream Picasso Limited Edition PW15-L 2x4Ω spoler, 400W RMS, 2,5" Voice Coils veil kr 1999,- Tilbud 1000,-

Fusion EN-AM6001 monoblokk Monoblokk i Encounter-serien, 1 x 247 watt RMS @ 2 Ohm veil kr 1699,- Tilbud 800,-

den nette sum av 2600+ frakt. hos engen. som forøvrig kan anbefales på det sterkeste
                  Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                  Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Takk for flotte ideer til komponent kjøp. Men jeg tenkte på hvilken type kasse jeg burde velge? Bilen er en Mazda 323F (Vippelykter)

Sindre
                    Kjører VW Passat 2003
                    Vw Caddy 2012 (jobb)

Comment

kjøpte 10" av samme slaget å den passet i bassrefleks og lukket, alt etter som man ville selv. men aner ikke hvor stor den må være med 15"....
                      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

sikkert portet kasse på rundt 50 liter.. en kamerat hadde et slikt 10" limited element i portet kasse på ca 25 liter og det spilte bra..

Comment

323f BG er jo combicoupe, så både portet og tett kasse vil egentlig funke i denne. Alt ettersom hva slags lyd karakteristikk og hvor stor plass du vil bruke på det da...
                          Last edited by Crazytaxi; 02-07-2008, 07:36. Reason: skrivefeil
                          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Ok. Takk for svar.

Sindre
                            Kjører VW Passat 2003
                            Vw Caddy 2012 (jobb)

Comment

Hadde nettopp en 323F og både lukket og refleks-kasse fungerte fint (Earthquake TremorX 12").

Om du skal kjøpe en 323F så prøv å finne en ekte GT, jeg var så heldig å finne en og tro meg de er en del fetere enn de "vanlige323f"..

Se etter 1.8 DOHC motor med twincam (hydrauliske løftere), BremseSKIVER bak (vanlige har tromler), Originalt GT(sport) interiør osv..

Vanskelig å finne men verdt det
                              2stk Boston Acoustics GT24 (1stk Boston Acoustics GT20 ikke brukt nå)
                              Alpine IDA-X100
                              Kompsett: Earthquake VTEK-MC5 + Bass: 12" Alpine type-R

Comment

Working...
                              X