Announcement

Collapse
No announcement yet.

Demping av VW Transporter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Demping av VW Transporter

    Bare er litt nysgjerrig på hva dere her inne har for erfaring/meninger.

    Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en VW Transporter (varebil) og innrede slik at jeg får plass til alt av surfeutstyr baki.
    Og da lurer jeg på om det er noe for seg å dempe bittelitt med isopor (?) på veggene? Det blir altfor dyrt å dempe med noe mer seriøst fra Installbay f. eks.

    Kommer evt. til å lage til nye vegger av finèr og da tenkte jeg på isopor i hullene mellom bjelkene som stiver av metallet i veggene.


    Mye rart man skal spørre om

  • #2
    Jeg også syns til å begynne med at demping var altfor dyrt, men DÆVEN å det hjelper!
    Du blir kvitt hele den hule metalliske blekklyden fra dører og paneler, (nesten) alt av utvendige vibrasjonslyder ("skrangle-sierra-lyden" ), vei/dekkstøy blir lavere og mer av lyden fra anlegget ditt holder seg inne i bilen.

    Nå er riktignok arealet i en VW Transport en del større enn i en Probe, så det vil vel svi litt mer på pungen (penge-).

    Hittil har jeg blåst av 3K på demping og jeg tror jeg trenger mer, men det er verdt det!
    Mvh Marius
    '95 Ford Probe 24V GT - 2.5L V6
    Pioneer Rockford Fosgate DynaBel

    Comment


    • #3
      Isopor har lite for seg annet enn som kuldeisolasjon. Da er det bedre å kjøpe myke liggeunderlag som ikke suger vann og lime de på veggene. Eller hva med markmatter fra rockwool eller glava? Har en pall med markmatter stående hjemme som du kan få gratis om du henter den. Mattene er brukte, men like fine.

      Men hva du enn gjør, ikke kjøp billige asfaltmatter på biltema eller cdcardic. De løsner og detter av ov vil bare skape irritasjon
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Ja, men her kom det jo fine tips her.

        Kan være greit da å putte litt isopor inn som isolasjon siden jeg kanskje skal sove litt inni der. Om ikke det hjelper med 20 grader så er det da kanskje noe.

        Takker!

        Comment


        • #5
          Hver sin lyst
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment

          Working...
          X