Announcement

Collapse
No announcement yet.

Emphaser "hurtigkoblingsboks"..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Emphaser "hurtigkoblingsboks"..

    Hei til alle! (Ny her..)

    Ramla over noe jeg har leta etter lenge igår.
    Dette er en "hurtigkobling" etter hva jeg kan forstå må være den beste forklaringen.. Og produktet virket bunnsolid så langt jeg kunne se.
    Idèen er vel at man skal kunne koble fra forsterker kjapt hvis man feks er avhengig av å kunne ta ut og inn en sub eller lignende..

    Men har dukket opp ett mindre problem med produktet jeg tenkte jeg skulle forsøke å få litt feedback på her, kanskje noen har vært borti denne lille saken før..

    Problemet er at den ikke passer til strømkabelen jeg har brukt (8'er kabel) da skruen til å skru den fast med ikke er lang nok så den skrus i bunn og faller igjennom..

    Noen som har en quick fix til dette annet enn at jeg skal kjøpe tykkere kabel og ribbe bilen på høyre side IGJEN?


    Link til bilde av produktet

    Magnus kjører Corolla E11...

  • #2
    Tilfelle det var av interesse også..
    Så fant jeg produktet via denne annonsen på finn.no
    Magnus kjører Corolla E11...

    Comment


    • #3
      Er det ikke bare å kjøpe en lengre skrue? Jeg ville anbefalt å kjøpe tykkere kabel, da er du i allefall ferdig med det da du har lyst til å oppgradere litt
      TEAM RE-LOUD
      http://www.teamreloud.com

      Norwegian Champion 08

      Comment


      • #4
        Vi har denne typen
        http://installbay.no/product_info.ph...products_id=83

        Vel og merke ikke for signalkabelen, men kraftig plugg for strømkabel. Bakdelen med den du har er at du bruke en kort signalkabel fra forsterker og inn i koblingsboksen, noe som gjør det ganske kostbart.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Originally posted by InstallBay View Post
          Vi har denne typen
          http://installbay.no/product_info.ph...products_id=83

          Vel og merke ikke for signalkabelen, men kraftig plugg for strømkabel. Bakdelen med den du har er at du bruke en kort signalkabel fra forsterker og inn i koblingsboksen, noe som gjør det ganske kostbart.
          Godt forslag, men laaaangt unna det produktet!
          Jeg ser fordelen med å få nappa av strømmen i en fei, men det kosta 40,- mindre enn den som har med signalkablen+remote, så jeg tror det er verdt 50,- for en 40cm signalkabel..
          Magnus kjører Corolla E11...

          Comment


          • #6
            Originally posted by xcetera View Post
            Er det ikke bare å kjøpe en lengre skrue? Jeg ville anbefalt å kjøpe tykkere kabel, da er du i allefall ferdig med det da du har lyst til å oppgradere litt
            Jupp.. Tanken har slått meg, så jeg skal på utkikk etter mindre skruer imorra..

            Ser ikke heeeelt at jeg får bruk for noe kraftigere kabler i den bruksbilen min i nærmeste framtid, så å oppgradere med kabel fra batteriet og helt bak syns jeg blir litt dyrere enn det smaker.
            Magnus kjører Corolla E11...

            Comment


            • #7
              Hvorfor ikke fastmontere forsterkeren i bilen og heller ha hurtigkobling på basskassa? Slike koblinger er aldri noen god løsning til dette bruket, uansett hvor praktiske de er.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Si det..
                Som du sier så er det vel ikke noe heldig sånn i det lange strekket.. Levetiden på den kontakten er sikkert ikke 100 år akkurat!

                Men det får være en god løsning på ett "problem" enn så lenge..
                Magnus kjører Corolla E11...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by dextercf View Post
                  Si det..
                  Som du sier så er det vel ikke noe heldig sånn i det lange strekket.. Levetiden på den kontakten er sikkert ikke 100 år akkurat!

                  Men det får være en god løsning på ett "problem" enn så lenge..
                  Hvis du avislolerer kabelen, og bretter korddelene tilbake og over isolasjonen, så vil det nok funke bedre med en kort skrue, ellers er dingsen genial nok den.
                  Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                  Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                  post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Audio-art View Post
                    Hvis du avislolerer kabelen, og bretter korddelene tilbake og over isolasjonen, så vil det nok funke bedre med en kort skrue, ellers er dingsen genial nok den.
                    Funka knalla bra å avisolere og brette bakover!
                    Takk for tipset!
                    Magnus kjører Corolla E11...

                    Comment

                    Working...
                    X