Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva ville dere brukt 3000 kroner på først?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva ville dere brukt 3000 kroner på først?

Heisann. Sett at dere har 3000 kroner dere skal bruke og ikke får mer på en god stund. hva ville dere brukt de til?

Har en MB190E. Har et frontsett fra pioneer og har dempet dørene med vibroplast.
    http://www.pioneer.no/no/products/25...72C/index.html

Har pioneer cd spiller. forgjengeren til denne.
    http://www.pioneer.no/no/products/ar...0MP/index.html

Denne bassen fra fusion
    http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=778

Dynabel forsterker BF0756
    http://www.mamut.net/dynabel/shop/

Apollo 1750 batteri.

Det som plager meg nå er.... Synes ikke frontsettet spiller høyt nok, MB190 er sykt tett bak og jeg må spille veldig høyt for å få noe fram, noe som resulterer at bilen rister i hjel.. er lukket kasse. Og ikke minst så går forsterkeren fort i protection pga varme fordi jeg må gi på så..
    Har ikke invistert i noen gode kabler.. bruker vel 6 eller 8 kvadrat fram til forsterker..

Så spørsmålet.. 3000 kroner.. hva bør kjøpes først for at jeg skal bli mer fornøyd..

Dempemateriale?
    Kabler?
    Nytt frontsett?

Du bør kjøpe en kraftigere forsterker til den suben.. Den forsterkeren du har der klarer ikke å dra den suben skikkelig, noe blir besvist gjennom at den går i protect hele tiden..

Du finner mange fine forsterkere til den suben på salgs delen på dette forumet..

Etter det ville jeg bytta ut frontsettet, om du ikke syntes det spiller høyt nok.. Eller så er det sikkert noen innstillinger som er ikke her som de skulle vært.. (?)

Tror jeg var full når jeg skrev det innlegget der altså.. Makan til skrivefeil?
    Last edited by aFFekak; 18-07-2008, 17:54.
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

Comment

Jeg ville ha brukt kr.3000.- på en båndpasskasse og en god flaske vin!

Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

3000 og en flaske vin til deg for kassa?
        www.eirikaspaas.com

Comment

om du bytter forsterker kan du bruke den forsterkern du har på frontset
          Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
          Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

Comment

ingen andre enn meg som ville brukt det på kabler? 8 kvadrat er jo latterlig lite?
            mvh Sindre Carlsen

Comment

Jeg mener hvertfall du bør få prøvd ut det du har under optimale forhold, før du begynner å bytte ut noe annet

Jeg ville helt klart brukt det på større kabler og ny kasse Vil tro det hadde blitt som natt og dag......
              99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv

Pioneer, Soundstream, JL Audio og Dynabel

Comment

Originally posted by sicarlse View Post
                ingen andre enn meg som ville brukt det på kabler? 8 kvadrat er jo latterlig lite?
                3000 kroner på kabel?

Men er enig. Bruk den største dimensjonen som passer på forsterkeren. 8 kvadrat er sytråd på batterianlegg.

Comment

500-1000 på kabel, og så er det vel ikke umulig å finne ei egna monoblokk til 2000-2500 ? enten brukt eller en litt mildere ny en?
                  mvh Sindre Carlsen

Comment

Trur igrunn denne forsterkeren burde være grei for subben. Har hatt en selv som jeg vant engang og solgte videre, og det ble genialt i en golf. Har også brukt dette Fusion elementet litt, i en tett BMW E36 med en Soundstream Lil wounder monoblokk , koblet i 2 ohm (350watt rms) og det spilte tilfredstillende. Så tror ikke forsterker er heeelt problemet med det første.

Disse bilene er veldig vansklig å få trykk i, da det er sedan og at bensintanken ligger i ryggen på baksete.. Så ville bygd en båndpasskasse om elementet fungerer bra der, det vet nok Dag bedre enn meg

Samt forsterkeren trenger en mye større strømkabel, batteri har du jo , det burde holde lenge.. Så legg opp 30-50 kvadrat til forsterkeren så kommer du langt. Vil nok spille betraktlig bedre med nok strøm, tro meg.
                    1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

Mulig jeg invisterer i noen kabler i første omgang og litt demping i bagasjerommet da.. Er noe veldig metallisk skrangling baki der. Vil en båndpasskasse bli mye større? Vil gjerne ha litt plass til fiskeutstyr baki der også

Takker for innspill

Og ja..... VIN??? Man drikker da øl
                      Last edited by comodore; 03-07-2008, 05:53.

Comment

Originally posted by comodore View Post
                        Mulig jeg invisterer i noen kabler i første omgang og litt demping i bagasjerommet da.. Er noe veldig metallisk skrangling baki der. Vil en båndpasskasse bli mye større? Vil gjerne ha litt plass til fiskeutstyr baki der også

Takker for innspill

Og ja..... VIN??? Man drikker da øl
                        Joda, seff drikker man øl....også!
                        Nå vet ikke jeg hvor stor kasse du har fra før, men det basselementet burde det gå an å klemme litt bass ut av i en 50-60liters kasse.
                        BTW: det elementet fungerer bra i båndpass.

Mvh
                        Dag Johansen
                        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Har en lukket kasse på 60 liter nå. Kan jeg bruke denne til å lage båndpasskasse eller må jeg helst bygge helt ny?

Skal sjekke hvordan en båndpasskasse fungerer når jeg kommer fra jobb. begrenset med tid nå

Comment

En godt konstruert båndpasskasse tegnet av Dag, 25mm2 strømkabel og en 4pk 1.5l Cola Zero

Comment

Si vanlig cola så har vi en deal

Tar gjerne imot tips til kasse Dag hvis du har noe klart til MB 190.

Comment

Working...
                              X