Hva kan være feil med en forsterker som ikke vil ut av protect?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Protect
Collapse
X
-
-
Ok, siden du ikke sier så mye om hva du har prøvd så får du en sjekkliste?
- sjekket at det ikke får et fint lite kobberhår over til nabokontakten?
- får den strøm (enkelte forsterkere går rett i protection om det er kun remote som slår seg på og jord er koplet til).
- har du koplet den feil noengang?
- har du smelt en skring noengang?
- har det luktet svidd noengang?
- hvor gammel er den?
- type forsterker?
- har du målt elementene med et ohm meter?
- går den i protection om du kopler av signalkabler og høytalere?
har du testet alt over?MSN: smack_me@hotmail.com
IRC: #bimmers.no @ quakenet
Comment
-
koplet feil, sikringa gikk... ingen kortslutning?
Dette henger ikke på grep
Skjedde problemet etter kortslutninga, eller fungerte den litt da? Hvordan kortsluttet du?MSN: smack_me@hotmail.com
Comment
-
Da har du nok blåst noen komponenter vil jeg tro... stor fare for det, evt brent av en bane på kretskortet.MSN: smack_me@hotmail.com
Comment
-
Jeg har prøvd å sett litt på forsterkeren nå, og tror jeg har funnet noe som kan være feil. Noe av det første minusen kommer til, i mitt engangstilfelle plussen, er en spole som er loddet til 12 punkter på kretskortet. Alle disse er i kontakt med hverandre. Kan det tyde på at spolen er ødelagt?Olav L.
Volvo 740 GLT -90
Comment
-
Originally posted by olav View PostJeg har prøvd å sett litt på forsterkeren nå, og tror jeg har funnet noe som kan være feil. Noe av det første minusen kommer til, i mitt engangstilfelle plussen, er en spole som er loddet til 12 punkter på kretskortet. Alle disse er i kontakt med hverandre. Kan det tyde på at spolen er ødelagt?
Comment
-
-
hei, er nok strømforsyningen i ampen din som har fått seg an karramel.
da er det nok flere komponeter som er ødelagt,den spolen du snakker om, er en del av strøforsyningen, har gjort det samme selv en gang med en phoenix gold. du burde sende den på rep til en som har skjema på den, kan være vanskelig og finne feilen. er ikke bare og bytte ut det man tror er galt,det kan gjerne ødelegge mere.
Edwarth Larsen
Bmw 520 E34 og 525dAT E39
Pioneer - DLS - Cerwin Vega - Mosconi - TangBand
Comment
Comment