Announcement

Collapse
No announcement yet.

aktiv og pasiv deling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aktiv og pasiv deling

    Hei.

    Har da fått somla meg til å koble inn den "nyinnkjøpte" spilleren og dsp'en min.

    men har kun en monoblokk og en fire kanaler tilgjengelig.

    1.kan man dempe signalet nok til at jeg kan bruke to av kanalene til å drive diskantene? er bare en gain kontroll på forsterkeren og diskantene trenger vel neppe like mye juice som midtbassene.

    2. bør jeg hive ut 4 kanaleren og bytte med to stk 2 kanalere så jeg får aktiv deling mellom midtbass og diskant, eller klarer det orginale delefilteret jobben godt nok? (i første omgang i hvertfall) er jo sommer med alt hva det fører med seg av øldrikking og festivaler.

    er snakk om focal polyglass 165(eller hva de heter)
    koblet mot en dynabel 4x80forsterker og pioneer DEX og DEP-P9

    mvh
    Marius
    Last edited by MariusFa; 05-07-2008, 13:15.
    96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
    Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
    tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

  • #2
    Ja du kan dempe signalet nok til at du kan drive diskantene på ampen.



    Du kan jo dele aktivt med 4-kanaleren din også.. ikke noe problem det, bruker bare delefilteret i spilleren, trekker 2 par RCA bakover til forsterkeren.


    Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje kjørt passivt i første omgang så du vet åssen frontsettet "skal" låte.. så når sommeren er over og du har litt bedre tid kan du koble om på aktivt og begynne å tweake det.

    Har en viss anelse om at settet vil være bedre med aktiv deling, da får du iallefall dempet diskanten tilstrekkelig (kan være litt slitsom).

    Comment


    • #3
      ok. så får dempet signalet nok fra spilleren altså? det er flotte greier.. har ikke koblet alt sammen enda, må ha noen 1m signalkabler først. har ikke kikka så mye på mulighetene på spilleren og dsp siden det ikke har vært koblet opp mot høytalere. men ser i manualen at den kan dempe signalet med opp til 36db. hvis jeg leser riktig

      har hatt settet kjørt passivt i ett par års tid, så vet vel sånn ca hvordan det låter.

      får dempet diskanten opp til 12db på delefilteret, og det trengs for jeg og synes den diskanten er noe slitsom.

      Marius
      96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
      Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
      tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

      Comment


      • #4
        Men da er det jo ypperlig å begynne å dele aktivt

        Hvis du kan dempe diskanten 36db på dsp skulle du iallefall være innenfor.

        Comment


        • #5
          Stikk innom oss til uka, så kan vi jo slå av en prat
          Mvh Tony Bardalen
          [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

          Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

          Comment


          • #6
            Originally posted by AudioCore View Post
            Stikk innom oss til uka, så kan vi jo slå av en prat
            adresse??? domenet ditt var parkert hos webhuset.

            skal til sande en tur til uka
            96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
            Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
            tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

            Comment


            • #7
              du får stikke innom installbay tønsberg da vettu.. det ligger jo på kilen, så det finner du
              www.eirikaspaas.com

              Comment


              • #8
                Jøss, en fra sande, det er ikke vanlig på disse forumene:P kjenner jeg deg:?:P
                Volvo 240 Turbo!
                Volvo Amazon Prosjekt...

                Comment

                Working...
                X