Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke lyd i subben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Får ikke lyd i subben

Hei.

Når har jeg koblet meg ihjel så jeg skulle bli feridg til idag å dra til rindal men i stedet så ble jeg sittende med en subwoofer som ikke spiller.

Jeg tipper alt er koblet riktig. Har lyd i frontsettet bare ikke i subben.
    Har målt at det er strøm, 14,4 volt ved forsterkeren, terminalene viser 2,5 ohm hver eller 5 ohm tilsammen(Re sx12d2).

Hva kan jeg gjøre for å feilsøke meg frem til hva som er feil?

Kan du kanskje si litt mer om åssen du har koblet?

Kan du måle spenningen imellom remote og minus når spilleren er på? Skal være 12-14 volt.

Comment

Jeg har koblet fra batteriet til to sikringsbokser, 100amp hver. Bakover går 2 25mm2 kabler og går sammen i en koblingsboks der også forsterkeren til frontsettet(Dynbal bf0804) er koblet og fosterkeren til subb(Helix spxl 1000).
      Begge forsterkerne har samme jordingspunkt. Subbforsterkeren har 35mm2 plusskabel fra strømboksen og 35mm2 jordkabel.

Jeg kan ta noen bilder hvis du vil.

Comment

12,4 volt mellom remote og minus, men jeg har ikke koblet remote til spiller, bare rett på strømkabelen.

Kansje jeg skal ta å kjøre til rindal, sikkerte en del folk som kan hjelpe meg der.
        Last edited by Dyne; 05-07-2008, 13:24.

Comment

har du egen sub pre out?
          på min spiller må den aktiveres i menyen.

Comment

Egen subutgang på spiller ja. Men den funket helt fint med subben jeg hadde intill i går.

Comment

gå over over alle kabler kontroler at det ikke er noen løse kabler og sånt
              VW Golf 4
              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
              Simen Sormbråten

Comment

Ser ut som det var min feil:P Var vist bare å vri littegrann på gain.

Comment

hehe, flott det løste seg

Comment

Working...
                  X