Nå skal jeg straks begynne å å installere anlegget mitt i den såkalte nye bilen (406 svti 98 mod), og da skal jeg dele alt aktivt ved hjelp av min nye pxa-701 som kal kobles opp mot min iva-310R, og da er spørsmålet hva skal jeg dele diskanten og mellomtonen/midbassen på, settet er et Morel hybrid ovation, og settet skal drives av en eldre Pf Power 500X 4 kanaler. resten av anlegget er en RF Power BD1001 som driver en Alpine type R, men den skal etter hvert byttes ut med er RE av en eller annen model.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
aktiv deling
Collapse
X
-
Du deler der det låter best.
Begynn med midbassen på 2k e.l. og diskanten på 5k, så justerer du delefrekvensen til diskanten nedover til det begyner å låte fælt/skarpt, og setter den et hakk høyere igjen. Så kan du jo kanskje prøve å dele midbassen høyere enn 2k på samme måte. Ikke tenk på at frekvensene ikke "matcher".
PS spill på høyt volum, gjerne låter som er litt slitsomme for øret
-
Originally posted by Trøndern View Posthvor bra er pxa-701 sitt delefilter egentlig, og er det vanskelig å forstå menyen på den via 310?Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
En veldig grei indikasjon er å se hvor morel har satt delefrekvensen i det passive filteret som er beregnet på dette settet, så kan man seff jobbe litt rundt det med delefrekvens/slope for å finne hva som fungerer best i din bil.[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
Comment