Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål ang stereobygg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål ang stereobygg

    Jeg skal ha inn mitt Rockford Power anlegg snart og lurer da på noe få ting som håper dere kan hjelpe meg med.Jeg hører stort sett på all musikk men det går vel hakket mer i techno&dance enn de andre sjangerne..

    Jeg har kjøpt meg 2x12" T112D4 fra Rockford Power serien.Disse skal inn i en Audi S6 avant(stasjonsvogn,for de som ikke vet det) og jeg lurer da på om jeg skal gå for port eller lukka kasse.Jeg hørt mye til og fra,jeg har også hørt noen si det holder med 1 stk basselement,ikke 2..

    Håper noen kan komme med anbefalinger innen dette.

    PS hvis noen her inne er villig til å ta på seg jobben,så si ifra.får betalt..

  • #2
    Kjør på med portet. Elementene pekende bakover og med litt vinkling oppover. Man opplever generelt sett litt mykere bass og litt mindre anstrengt bass med portet kasse, det er litt lettere å spille høyt og så slipper forsterkeren å slite seg ihjel også.

    det er nå i allefall min anbefaling til deg.
    Sture Vedal

    Comment


    • #3
      Siden det er kommet en anbefaling kan like godt jeg forvirre litt og komme med en stikk motsatt en da
      Jeg misliker portede systemer, de er ofte lite transientrike og lettere for å få peak's og dip's i frekvensresponsen.
      2stk av dine basser gir uansett fra seg mer enn nok lyd til musikk, i lukket kasse.
      Men rent kvantitetsmessig er et lukket system den dårligste løsningen...
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        Prøver du bevisst å irritere meg med og feilposte hver eneste topic du lager?
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Originally posted by neptyr View Post
          Prøver du bevisst å irritere meg med og feilposte hver eneste topic du lager?
          haha

          ellers er slikt smak og behag om man vil ha porter eller ikke

          Comment


          • #6
            1: Lukket er definivt det enkleste om du vil bygge selv.

            2: Dag johanssen bygger til deg, tror han prata om en 300,- i frakt
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment

            Working...
            X