Announcement

Collapse
No announcement yet.

pioneer spiller med dab kontroll?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pioneer spiller med dab kontroll?

    hei har en Pioneer DEH-P4900IB som har kontroll av dab. men finner ikke den dab jeg jeg må kjøpe får å få det til å funke..
    denne spillern har en ipod kabel som jeg bruke mye og kan jeg ha begge deler kobla inn samtidlig..

    men hørt den skal være dyr men vil hvertfall vite om det er mulig å få taki denne.

    noen som veit?

    MVH Eirik

  • #2
    For at du skal få brukt din DAB kontrollen til å virke så må ha ha en DAB tuner som Pioneer solgte i sin tid...

    Tror dem har kuttet ut å selge DAB tuner pga det er for liten markedet for det.

    Pioneer`s to DAB tuner modellen heter :

    Gex-P900DAB
    GEX-P700DAB

    Det sies at den P900 er best i forhold til den P700`n... P900 har både digitale inn/utgang mens P700 har kun digital inn...

    Jeg har GEX-P900DAB, denne kjøpte jeg meget pent brukt fra England... ga 2500,-

    Så skal du ha DAB tuner , så må du nok lete på bruktmarkedet dessvere...

    Ser ut som de ligger i godt i pris ja... mellom 2500-3500,-!

    Kan se ut som en her har en til salgs
    http://www.bilstereoforumet.no/showt...ht=Pioneer+DAb
    Last edited by Soundboy; 12-07-2008, 17:35.

    Comment


    • #3
      takk får bra svar..

      da har jeg hvertfall noe info om den..

      men siden du har en sånn kan du si hva du mener om den og om jeg kan forsatt bruke ipod kabelen.?

      Comment


      • #4
        Originally posted by eirik845 View Post
        takk får bra svar..

        da har jeg hvertfall noe info om den..

        men siden du har en sånn kan du si hva du mener om den og om jeg kan forsatt bruke ipod kabelen.?
        jeg har ikke brukt den ennå.... så der kan jeg dessvere ikke svare på det... Siden skal bruke ODR spiller , så vil oppkoblingen blir optiskt på lyden siden og IP-Bus på styre siden for min del...

        Ut i fra det "kan se" , så kan du bruke dab tuner sammen med IPod samtidlig..den kobles bare rett inn CD-IB100 iPod® adapteret og vidre ut fra den rett til spilleren...

        Men sjekk med Autod (Anders F.) eller Audio-Art (ketil) , disse gutta har en del om Pioneer ja...
        Last edited by Soundboy; 13-07-2008, 09:51.

        Comment


        • #5
          Originally posted by eirik845 View Post
          takk får bra svar..

          da har jeg hvertfall noe info om den..

          men siden du har en sånn kan du si hva du mener om den og om jeg kan forsatt bruke ipod kabelen.?
          I-Pod kabelen kobles til en annen inngang en DAB-Radioen, så det vil funke det. Har EN stk Dab-radio på lager, så send mail, hvis det er interesant koster 3998.-
          Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
          Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
          post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

          Comment


          • #6
            har ikke penger nå men gir ikke 4 lapper får en dab radio.. det har jeg ikke penger til med kun minste lærlinger lønn det går ann å få..

            Comment


            • #7
              Originally posted by eirik845 View Post
              har ikke penger nå men gir ikke 4 lapper får en dab radio.. det har jeg ikke penger til med kun minste lærlinger lønn det går ann å få..
              Den er grei, men jeg selger de ikke for mindre, ettersom at de ikke er å få tak i lengre.
              Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
              Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
              post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

              Comment

              Working...
              X